Flott Elgpark

Tok turen innom Elgtun for å være med på matingen av elgene der. Fint opparbeidet område med... les mer

Anmeldt 13. september 2020
283ole1984
Risør, Norge
Kjekt og lærerikt

Anmeldt 12. august 2017
Eivlid
Stavanger, Norge

Anmeldt 27. juni 2020

Parken var grei nok, moro å mate elgene. Men ved inngang står det på nettet at det koster 450 kr for en familie. Mannen ved disken forlanger 700 og påstår at prisen på nettet er feil! Etter mye diskusjon får vi 250 kr tilbake og en sur betjening (en tysk? Mann) står igjen..

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, janlille
Anmeldt 4. september 2019 via mobile enheter

Vi var et følge på fire voksne og et barn samt en hund som tenkte oss innom parken i sommer. Vi tenkte dette passet perfekt siden vi leste at det var lov med hund i parken men ikke inne hos elgene. Vi betalte oss inn hos en hyggelig dame, og det første vi ble møtt med på innsiden var en sur ansatt som roper at det ikke er lov med hund her inne. Vi prøver å forklare at vi hadde lest på nettsiden at det var lov med hund i parken men ikke inne hos dyrene. Han himler med øynene og vil ikke høre. Han roper bare tilbake at det er ikke lov med hund og det står med liten skrift på nettsiden. Vi blir så provosert av opptredenen til denne ansatte (forran en haug med andre besøkene) at vi går rett til utgangen og får refundert billettene. Det skal sies at vi mest sannsynlig hadde gått ut med hunden og byttet på å gå inn i parken dersom denne personen hadde snakket til oss på en normal måte.

Prøver å finne noe som helst om hund i parken på nettsiden to uker senere, men det står plutselig ingenting.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, 427bjarten
Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Elgtun ligger rett ved et nedlagt sanatorium for lungesyke. Det er en fredsutstilling som er gratis inne på sanatoriet og en kafé med billig middag.

Selve Elgtun fremstår som en turistfelle med haugevis av tyske bobilturister. Elgen er tam og vi fikk mate den med bananer. Synes ikke det var «value for money» mrd 180 Kr for å komne inn. 75 Kr. per pers hadde vært OK, det var ikke så mye å se. Skal du være med på sightseeing må du uansett betale ekstra.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, 702kristink
Anmeldt 12. august 2017 via mobile enheter

To besøk i sommer. Det ene med utenlandske gjester (Asia) og det andre med barnebarn. Begge besøk var en suksess. Imponerende hva de har fått til i løpet av 2-3 år. Elgen er skogens konge. Ingen andre steder i Norge kommer en så nær at en kan ta på, og også mate dyrene. Et besøk på Elgtun er et must på veien gjennom Setesdalen.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, Eivlid
Anmeldt 3. juli 2016

Her kunne vi mate elgene, klappe dem og også oppleve de 2 små kalvene de hadde litt høyere opp i skogen. Personalet der fortalte på en lettfattelig måte alt en trengte vite om elg. De har et kjempestort skogsareal. Turistene var svært interessert i dette, og særlig Tyskerne som nok var i flertall. Håper dette kommer til å bli. Her var svært mange barnefamilier, og ungene syntes dette var virkelig kult,

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Monika L