“Ta heller en burger på marinaen”
Anmeldelse av Vertshuset SydVesten

Vertshuset SydVesten
Vurdert som nr. 2 av 2 Restauranter i Helgeroa
Anmeldt 26. juli 2021 via mobile enheter

Det er en ulykke for Helgeroa at denne restauranten drives av disse menneskene. Dårlige på service, og maten er konsekvent fri for ambisjoner eller sjel. Styr unna, ta heller en burger på den hyggelige Helgeroa Marina.

1  Takk, Ole J

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte Cæsar-salat til hovedrett, men den var mindre enn en forrett. Grei snak, men bittelitt salat og enda mindre (lett tørr) kylling er for dårlig til den prisen.

Takk, Solveig N
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Midt på høysommeren og en vakker julidag tok vi Skjæløy fra Langesund til Helgeroa for en lunsj. Vi valgte Vertshuset Sydvesten, med sin idylliske beliggenhet nede ved marinaen.

Stikkordene «idyllisk beliggenhet» er vel det eneste positive å si om denne opplevelsen, for mer elendig sted på service og tildels mat, skal man lete lenge etter. Her ble mat servert før drikke, deler av matbestilling ble glemt for nabobordets gjester, og generelt registrerte vi mange oppgitte og frustrerte besøkende. Den lille gjengen med servitører løp tilsynelatende hodeløst rundt, og her visste åpenbart ikke høyrehånda hva venstrehånda drev med hos noen av de ansatte. Når deler av betjeningen i tillegg er små-arrogante og tildels frekke, så blir opplevelsen elendig. Med et sted som Sydvesten i pittoreske Helgeroa, bør ledelse evne å ha serviceinnstilt personale og bunnsolide rutiner, for å få maksimalt ut av en tross alt kort sommersesong.

Når det gjelder maten, var den - i beste fall - intetsigende. Fish & chips inneholdt neppe «dagens fangst» (som lovet i menyen), rekesmørbrødet hadde fine, håndpillede reker, men var pregløst slengt på ei bløt brødskive med en kladd majones på toppen, og fiskesuppen var «helt grei».

Konklusjonen blir derfor: styr unna Vertshuset Sydvesten når du tar turen forbi Helgeroa. Kjøp heller en pose ferske reker, en loff og ei tube majones - ta med ei flaske god vin og sett deg på en benk i den idylliske havna. Da kan du la humla suse og nyte sommeren - helt andre steder enn på Sydvesten.

3  Takk, Jornknuts
Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Fin beliggenhet, men det er alt.
Treg betjening og rot med bestillingene.
Vi bestilte rekesmørbrød, fish and chips og fiskesuppe. Ingen av rettene stod til forventningene.

Oppsummert etter oppholdet: rot og surr fra start til slutt!

1  Takk, stgund
Anmeldt 18. juli 2021

Tid fra vi fikk bord til meny var på bordet: 20 minutter
Tid fra meny var på bordet til vi fikk bestilt: 10 minutter
Tid fra bestilling til maten var servert: 40 min
Tid fra vi hadde spist opp til de ryddet av: uvisst, 25 minutter forløpig.

Blåskjell og grillspyd ble bestilt. Gatekjøkken-nivå på maten. Mtp. prisnivået (cirka 300 per rett) var dette meget skuffende.

Stedet ligger fint til i Helgeroa men det er det eneste på den positive siden av vektskålen. Fristet ikke til gjentagelse.

Takk, Foodbarbie1

Reisende som så på Vertshuset SydVesten, så også på

Har du vært i Vertshuset SydVesten? Del dine erfaringer!