“Fortreffelig burger! ”

Haukeliseter Fjellstue Café
Vurdert som nr. 1 av 4 Restauranter i Åmot
Beskrivelse: Haukeliseters kjøkken tilbyr ulike alternativ for tilfredsstilling av ganen. Velg anten frå ein trerettarsmeny eller cafèmenyen. Trerettarsmenyen har eit eksperimentelt og leikent crossoverpreg mellom det norske og det internasjonale, medan cafémenyen i større grad er komponert av meir tradisjonell, norsk og lokal kost. Cafémenyen består av et utvalg av både enklere småretter og fullverdige middagsretter i de fleste prisklasser, og er populær spesielt blant gjennomreisende besøkende. Men også boende gjester som vil ha noe enklere enn kveldens treretters kan selvsagt velge noe fra cafémenyen i stedet. Cafémenyen serveres hver dag fra 12.00 til 20.00 (helger 21.00) Spesielle tilbod til selskap og grupper.
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Etter å ha lest Aftenpostens anmeldelser av veikroer langs E134, valgte vi å legge inn et stopp her (Aftenposten ga for øvrig terningkast 5). Det er veiarbeid langs strekningen, så det var en del kø. Denne samsvarer nok litt med kolonnene som slipper igjennom. Du må være litt på hugget for å finne et bord, men med litt speiding og tålmodighet går det bra. Til tross for mye folk og litt bråk og ståk i køen, var det overraskende rolig og behagelig i spiseavdelingen.

Siden det var mye folk, sa de ansatte klart ifra om at mat fra menyen ville ta 30 min, mens mat fra buffeten kunne nytes straks. Veldig greit. Vi hadde god tid, så vi kunne fint vente den halvtimen. Vi bestilte begge to Fjellburgeren. Prisen var litt stiv, synes vi, men så fort maten kom på bordet var prisen glemt. Gu' kor godt det var! Burgeren var saftig, chevren passet godt til, og ramsløkaiolien var helt topp. Pommes frittes-en var også meget bra. Brødet var smakfullt og sprøtt. Dette var rett og slett en flott matopplevelse! Anbefales på det varmeste, og det blir ikke siste gang vi stopper her på vei østover.

1  Takk, GlintingHobgoblin365

Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

Dette ble kåret som ein av landets beste noen år tilbake. Har besøkt stedet etterpå med vekslende resultat. Var innom nå sammen med to andre familier og vi spiste burger, rømmegrøt og reinskavgryte og alt var kjempegodt. Ser ut til at de er tilbake på rett vei. Veldig hyggelig og hjelpsom betjening da en av oss har allergier. Bør besøkes

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, Kai T
Anmeldt 31. mai 2020

VI stoppet for en matbit. God kaffe og fantastisk kanelbolle med makron. Flott utsikt fra kafeen dersom været er bra

Dato for besøk: mai 2020
Takk, EllenChr
Anmeldt 4. februar 2020 via mobile enheter

Vi har ofte spist her på vei over fjellet,og Fjellstuen har blitt kåret til landets beste veikro. Også denne gangen gledet vi oss til denne - obligatoriske - stoppen. Lapskaus bestiller vi nå. God, hjemmelaget lapskaus står det på menyen. Det vi blir servert var (muligens) hjemmelaget, oppvarmet - sannsynligvis i mikrobølgeovn , og totalt uten smak . Dette var en gedigen nedtur kjære Haukeliseter. Vi tåler en gang - om dette var unntaket fra regelen - men ... om dette er det vi kan forvente fremover vil nok ikke vi være å se her så ofte lenger . Beklager det .

Dato for besøk: februar 2020
Takk, TravelinNorwegian
Anmeldt 28. september 2019

Stoppa her for middag. Valde buffé og rømmegraut. Grauten var god. Tilbehøret var ikkje etter min smak. Triveleg betjening og lyst lokale.

Dato for besøk: september 2019
Takk, Trehar

Reisende som så på Haukeliseter Fjellstue Café, så også på

Har du vært i Haukeliseter Fjellstue Café? Del dine erfaringer!