Fantastisk utsiktspunkt!

Jeg synes at denne turistveien har den trangeste veien av de vi har kjørt. I begynnelse av juni er... les mer

Anmeldt 2. juni 2021
Ingeborg56
Oslo, Norge
Fot tur

Aurlandsdalen...siste økt fra Østerbø til Vassbygdi...den mest spennende og fantastiske fjellturen... les mer

Anmeldt 24. februar 2021
TURVANDRER

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Aurlandsvangen
Anmeldt 27. juni 2020

Nasjonalturistveg Aurlandsfjellet er en fantastisk veistrekning fra start til slutt. Vi kjørte fra Aurland til Lærdal og det var en opplevelse fra start til slutt. Beregn god tid over, for her er det så mye "Wow" at det nesten ikke kan beskrives. Veien er tidvis smal, men ikke så smal at den er vanskelig å kjøre. Utsikten er flott, og det er flere fine plasser som er godt tilrettelagt for stopp.

Første stopp var Stegasteinen med magisk utsikt over Aurlandsfjorden. Til og med på toalettet var det utsikt! Vårt neste stopp var på rasteeplassen på Flotana. Fin rasteplass som gled fint inn i omgivelsene. Her var toalettet dessverre stengt. Siste stoppet vi gjorde var på Vedhaugane bare noen få minutter etter Flotane. Absolutt verdt et stopp det også. Her var det en lang benk til å sitte på og gå innom Bjørnehiet og ta en kikk til ettertanke!

Veien over fjellet tar ganske mye lengre tid enn å kjøre tunnelen, men er absolutt verdt det om man har tid.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Berit H
Anmeldt 8. august 2018

Kjørte fra Lærdai og over Aurlandsfjellet. Vegen opp er trang og ofte bare plass til en bil i bredden.
Fantastisk flott natur med fossefall, skoger og vidder.
Angrer ikke et sekund for vi tok "omvegen" over fjellet

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, BjR1956
Anmeldt 7. august 2018

Veien over Aurlandsfjellet er omtrent dobbelt så lang som Lærdalstunnellen gjennom fjellet (48km mot 24km) og tar nok tre ganger så lang tid. Men det er verdt det. Det er fantastisk utsikt og storslått natur hele veien, og utsikten over Aurlandsfjorden står ikke tilbake for den mer berømte Geirangerfjorden. Vi kjørt over på MC og hadde en fantastisk tur. Anbefales ikke for større bobiler og biler med campingvogn. Det er fryktelig smalt og svingete.

Takk, RuneF991
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

En opplevelse av en vei med natur som er storslått. En «bare må gjøre det» tur. Trangt, men ta livet med ro så går det fint.
Nyt!

1  Takk, Adventures67
Anmeldt 17. juli 2018 via mobile enheter

Vi gikk nedover Aurlandsdalen. Det er noe av de fineste naturopplevelsene man får i Norge. Husk å koordinere/sikre transport tilbake.

Takk, 184magnusf