“Restaurant?”
Anmeldelse av Haabakken

Haabakken
Vurdert som nr. 6 av 7 Restauranter i Lærdalsøyri
Anmeldt 21. august 2021

4 forsøk på å like dette stedet og dets betjening. Første gang prøvde vi oss på et karbonadesmørbrød, det ble et skuffende resultat selv om forventningene til et norsk veikro ikke er særlig høy.
Allerede da bestemte vi oss for at mat trengte vi ikke ved lading på Lærdal noe mer.
Men is og kaffe kan vi kjøpe, men akk, sure håndskrevne plakater, gretten betjening, og når jeg nå ser at flere har påpekt dette, lurer jeg på hvorfor ikke eierne tar grep.
Nå handler vi verken smørbrød, is eller kaffe, og vil helst unngå Lærdal som ladestopp.
Og som en liten bonus, har man altså stengt lørdagene etter 20 august. Møtte ei jente som skulle vente på bussen i 2 timer utenfor, som altså ikke var klar over det. (ekstra kjipt om det er korresponderende busser på dette veipunktet)

Og et lite tips, hvis det er så stor irritasjon på at så mange bruker toalettet uten å handle (slik alle lappene som er hengt opp tilsier) , hvorfor lages det ikke et system som gjør at du får et nummer på kassakvitteringen som åpner toalettdøren for deg? Da må man jo handle litt da, fair enough det?
Tips 2, lag god mat, maten er elendig faktisk.
Tips 3, smil og vær hyggelig, da legger vi kunde igjen langt mere penger

1  Takk, SiriR117

Anmeldt 9. juli 2021 via mobile enheter

Fikk aldri anledning til å se hvordan de var inne på kafeen. Det står at de åpner 10:02-18:00, men kl.12:00 var det fremdeles stengt. Vi endte opp med å nyte medbrakt, på en av kafeens benker. Det skulle vi visstnok ikke ha gjort. En forferdelig uforskammet og sur drage av et kvinnemenneske låste seg ut for å vaske bordene. Vi spurte om de snart åpnet så vi kunne få kjøpt noe. Hun var overhode ikke interessert i å svare på det enkle spørsmålet. Desto viktigere var det for denne furien å legge ut om hvor uforskammet og frekke vi var som tok oss til rette på annen manns eiendom, satte oss ved kaffeens egne benker og i tillegg spise medbragt.
Som el-bil eier må man stoppe for å lade og da benytter man ventetide til å benytte nærliggende restauranter, men i følge denne uglen tapte de omsetning etter at Tesla etablerte ladestasjon i umiddelbar nærhet. Mulig årsaken til tapt omsetning ligger et annet sted..
Får håpe innehaveren av stedet kvitter seg med denne verkebyllen jo før jo heller.
Alle dere som vurderer en rast her, er herved advart! HOLD DERE UNNA!!

2  Takk, Dagskj
Anmeldt 4. juli 2021

Elendig service. Sur mann som serverte, endå surare dame bak disken. Aldri opplevd maken! Maten var ok, men me måtte venta 45 min før den var klar. Anbefaler ikkje!!!

Takk, 862vigdisl
Anmeldt 31. juli 2020

Vi var ved kassa kl 18:34, og blir møtt av en mann som bryskt melder at matserveringen stengte kl 18:30. Litt senere dukker det opp en meggete kone som aldri skulle vært i service-bransjen. På mitt spørsmål om hvorfor de stenger så tidlig svarer hun at "Vi bestemmer selv våre åpningstider!" At vi skal stå her å lade bilen i 45 min er uvesentlig for henne. Pottitt.

Takk, K J
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Styr unna. Forferdelig sure personalet. Middelmådig mat. Trist inngangsparti. Ok fint i selve spisestua.

2  Takk, genot308

Reisende som så på Haabakken, så også på

Har du vært i Haabakken? Del dine erfaringer!