Informativt stoppested

Informativt museum i tilknytning til selve stav kirken. Stavkirken og tilhørende byninger rundt er... les mer

Anmeldt 1. august 2021
1302travel
Bergen, Norge
Den fineste stavkirken jeg har sett!

Dette er et senter som har en veldig fin utstilling med informasjon om kirken, og så går man til... les mer

Anmeldt 2. juni 2021
Ingeborg56
Oslo, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Lærdalsøyri
fra USD 1 498,53
Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Godt bevart stavkirke, med korte og fine guidede turer. Anbefaller å ta turen via kongeveien og sverrestien.

2  Takk, Nils Erik J
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Flott syn, på avstand, da det var lukket og låst. Den var mye mindre enn jeg hadde sett for meg, men verd avstikkeren fra hovedveien.

2  Takk, OdBjB
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Informasjon i museet ved siden av og fin liten guided tur ga mye informasjon. Imponerende restaurering av gammelt bygg

Takk, 580karib
Anmeldt 28. august 2019

Borgund stavkyrkje blir regnet som den mest orginale av de 27-28 stavkirkene som er igjen i Norge. Den ble brukt som "modell" når Gol stavkirke ved Norsk Folkemuseum skulle rehabiliteres for mer enn 100 år siden. Den er en opplevelse dersom du får en engasjerende guide, slik vi fikk. Besøk kafeen i besøkssenteret etterpå og nyt en kaffe med noe til.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, fredrikunnar2018
Anmeldt 7. august 2019

Hyggeleg guide som viste oss detaljer . Mykje mindre inni enn me trudde. Ligg fint og litt bortgjømt.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, spaniafrelst