Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Et flott overnattingssted med hus rundt et sjarmerende tun hvor man får følelsen av å tre inn i en liten Eventyrverden fra Asbjørnsen og Moe.
Da vi kjørte forbi på veien nordover bet vi oss merke i denne sjarmerende perlen av et overnattingssted og tenkte her hadde det vært fint å bo.

Da vi skulle bestille overnatting på veien sørover igjen fikk vi anbefalt stedet av 2 andre personer og på tross av 12 timers kjøring den dagen var vi glade for valget vi tok. Et mer sjarmerende sted skal man lete lenge etter.
Klukkingen fra elven er medisin for sjelen, og det er interessant å se på fiskerne kaste flue for ikke å snakke om de profesjonelle som rodde båten motstrøm. Den dagen vi kom hadde fiskerne fanget 21 laks hvor 2 av de var på nesten 10 kg. Det frister enormt mye å komme tilbake og lære mer om fluefisking og prøve lykken i elva.
Vi kom såpass sent at vi hadde spist middag på veien derfor spiste vi ikke middag på Namsentunet selvom det luktet fortryllende da vi kom dit.
Vi fikk et flott dobbeltrom Bainbridge i 2 etasje på et hus med 7 rom og 3 bad, ett med badstu. Skikkelig norsk hyttestil. Nede var det et stort spisebord, vask, bestikk, kjøleskap og en koselig salong med utsikt mot elva. Også muligheter til å sitte utenfor på terrassen.
Vi hadde 2 enkeltsenger à 90 cm som vi flyttet sammen til en stor på 180 cm. Sengene var svært komfortable.

Et lite minus var at da vi skulle ta dusj kl 22.00 var det bare lunkent vann igjen i dusjen. Jeg testet alle dusjen og badekaret. Det som var rart var at vannet i vasken var varmt. Det var imidlertid aldri noe problem å finne ledig bad under oppholdet vårt.

Som andre har sagt er lydisolering mellom ute og inne svært god. Vi hadde rom mot veien, men med vinduet lukket var ikke E6 sjenerende. Vi hadde 2 tog som passerte, men de ble bare en kuriositet og ikke opplevd negativt.

Et annet lite minus er lydisolering inne og mellom rom som derimot ikke er like god. Vi hørte når andre gikk ut av rommene sine og på badet eller når de satt nede i stua. Det var også endel knirk i gulvet (laftet bygning i tre så det er alltid lyder i slike hus, men kanskje skru undergulvet for å få bort knirk). Eventuelt ha sov-i-ro tilgjengelig på rommene.
Det var tepper på gulvet i 2 etasje både i gangen og på rommene. Jeg er ikke fan av teppegulv og anbefaler at alle tar av seg yttersko nede i gangen og heller ha tøfler til disposisjon til å benytte seg av inne.
Det står i instruksen at man tar av seg skitne og våte sko/støvler i gangen, men det kunne m fordel vært gjeldende for alle hele tiden.

Den inkluderte frokosten var nydelig, helnorsk frokost m appelsin og eplejuice, alle typer melk og Biola, yoghurt etc. Pga Coronatider hadde de en svært sjarmerende servitør som la opp brød, knekkebrød, ulike typer egg og stort utvalg pålegg som man ønsket seg og all maten var beskyttet av pleksiglass.

Vi anbefaler på det sterkest Namsentunet og kommer definitivt tilbake hit neste gang vi kjører nordover.

Takk, Tone Fjellheim L
Anmeldt 15. mai 2020 via mobile enheter

Her snakker vi en flott opplevelse til en levelig pris. Flotte rom og stort bad med deilige badekåper. Nydelig elv rett ved , med fiske muligheter. Cafeen stengt pga coroan og litt utenfor sesong,men fikk matpakke med masse god mat på døra. Elbil lading tilgjengelig .

Dato for oppholdet: mai 2020
2  Takk, EliO286
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Bestilte dobbeltrom på telefon, fikk oppgitt pris på 1295 og ble lovet utsikt mot elven. Da vi sjekket inn var prisen 1495kr. Jeg reagerte på at prisen var høyere enn oppgitt og fikk til svar av en lite vennlig dame at da fikk jeg bytte til et annnet rom hvis jeg skulle betale 1295kr. Rommet som vi fikk tildelt lå ut mot veien - ikke ut mot elven som lovet. Smurte mat til min samboer som ikke rakk frokosten innen kl.09. Frokost var inkludert i prisen, men jeg måtte betale 75kr for to brødskiver. Har brukt dette stedet i flere år til overnatting når vi har kjørt fra sør til nord og fra nord til sør. I år har vi opplevd svært dårlig service begge gangene og kommer ALDRI til å overnatte her igjen. Styr unna!

Dato for oppholdet: juli 2019
2  Takk, marianniversen
Anmeldt 17. november 2018 via mobile enheter

Vi var på Gjennom reise og overnattet her. Ble tatt godt imot av hyggelig personale.
Fint sted med god standard, sengene er noen av de beste jeg har ligget i. Hvor kan jeg få tak i de?
Veldig god frokost som var inkludert.
Kommer gjerne tilbake hit når jeg er i området.

Dato for oppholdet: november 2018
1  Takk, Jonasali
Anmeldt 17. september 2018 via mobile enheter

Vi hadde med engelske venner til de nordligste delene av Trøndelag. Overnattet på Namsentunet. Utrolig vakkert sted beliggende ved Namsens bredd. Gjennomførte tømmerhus med vakre interiør. God mat og utmerket service. Drar gjerne tilbake dit igjen.

Dato for oppholdet: september 2018
1  Takk, 253aaseh