Returnerer alltid

Koselig bygdetun med dyr som barna kan se på. En fredelig og koselig perle. Ikke spektakulært, men... les mer

Anmeldt 30. juli 2018
linelundsbakkenp
Buenos Aires, Argentina
Idyllisk friluftsmuseum med mye kulturhistorie

Anmeldt 8. juli 2018
KnutS193
Gran, Norge

Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Strålende museum som ivaretar tradisjoner for bygdenorge. De er desverre utsatt for en hets kampanje fra ekstremister som ikke ønsker at vi skal ivareta tradisjoner.

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, knutsen87
Anmeldt 22. oktober 2018

Altså, dette museet burde ikke ta betalt engang. Det er mer som et gårstun, supplert av et lite hus med rariteter. Vet ikke hva vi forventet, men 60 kr for dette er overkill. Og apropå kill, da vi var innom skulle de til å slakte griser. Ikke spesielt barnevennlig.

Dato for opplevelse: oktober 2018
18  Takk, MarteMy
Anmeldt 30. juli 2018 via mobile enheter

Koselig bygdetun med dyr som barna kan se på. En fredelig og koselig perle. Ikke spektakulært, men koselig

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, linelundsbakkenp
Anmeldt 8. juli 2018

Enestående samling av gamle bygninger i et stort friluftsmuseum. Utrolige flotte tun med ulike typer bebyggelse som sier mye om hvordan folk levde før. Museet er nok en litt bortgjemt perle, men god merking av fra Eidsvoll sentrum. En rkke arrangementer gjennom året med Bygdetundagen 19. august kl. 19.00 som høgdepunktet. Go d informasjon om bygningene. Kan besøkes hele sommeren, men omvisning på onsdager 18.00-19.00 fra onsdag 25. juli.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, KnutS193
Anmeldt 15. januar 2015

Eidsvoll Museum og Bygdetunet, er en perle av en samling av gamle bygninger. Dette er åpent hele sommeren, med arrangementer for store og små. Hver søndag serveres rømmegrøt, vafler og kaffe i tillegg til is og brus. Alt dette til en overkommelig penge. Stedet gir et svært godt innblikk i hvordan våre forfedre bodde og drev. I tillegg til husene, er det også levende dyr her. Absolutt verdt et besøk, og utenom spesielle arrangement, koster det ikke noe å gå inn i området.

Dato for opplevelse: august 2014
1  Takk, Chiwa2006