Et absolutt sted å besøke

Carsten Anker, som eide bygningene på Eidsvoll, gikk konkurs. Henrik Wergeland var også her en... les mer

Anmeldt 15. juli 2020
338clausr
Flott opplevelse

Meget dyktig guide gjorde dette besøket til en flott opplevelse som anbefales på det varmeste. Eget... les mer

Anmeldt 11. juli 2019
LivRhododendron
Norge

Anmeldt 10. desember 2017 via mobile enheter

Vi har vært på utflukt hit i dag. Flott ramme med mye lys ute. Flinke guider i hvert enkelt rom med en blanding av historier og anekdoter. I kjelleren var både baking og lokalt husflidslag i aktivitet. Demokratisenteret var flott og moderne. Suvenirbutikken var rikholdig. Avsluttet dagen med konsert i salen hvor grunnloven ble laget. Anbefales varmt

Dato for opplevelse: desember 2017
1  Takk, HCMy
Anmeldt 2. september 2017

Vi var 4 voksne som besøkte stedet.Mens vi ventet på guiding
I hovedhuset,var vi innom Wergelandmuseet som ligger på eiendommen.
Denne bygningen er også vel verdt et besøk,med portretter av Eidvollmennene
og muligheten til å vite mer ved å bruke en brikke man fikk utlevert i resepsjonen.
Vi nådde ikke å se på film fordi vi skulle ha guiding i hovedbygningen.
Bygningen som ble restaurert i forbindelse med 200 års jubileet for grunnloven,
var vel verdt et besøk.En svært dyktig guide ledet oss gjennom huset mens fortellingen
omhvordan Norges grunnlov ble til,og omstendighetene og de viktigste personene i tilknytning til dette.Dette var en flott norsk historietime.
På eiendommen finnes dessuten både museumsbutikk og kafé.
Et besøk hit anbefales.

Dato for opplevelse: august 2017
1  Takk, Lailab450
Anmeldt 9. august 2017 via mobile enheter

Vel verdt et besøk. Et flott område, gode omvisninger, med kunnskapsrike ansatte. Et must å få med seg i museums-Norge.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Wennerstrand
Anmeldt 6. august 2017

Familiebesøk på dette historiske- men dagsaktuelle bygget- og stedet. Et sus av Norges historiske demokratiske vugge. En stor kunnskapskilde for gamle- og unge, og en påminnelse om viktigheten av kampen om frihet- og demokrati. Anbefales på det sterkeste! d:o)

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, jans0der
Anmeldt 2. august 2017

Reiste hit med 3 barnefamliier med 9 unger i alderen 4 til 11 år. Selv har jeg beskjeden interesse for historie, og så for meg at dagen ville bli avsluttet med en is etter en heller kjedelig omvisning. MEN NEI! Ungene ble aktivisert på en fantastisk måte både før, under og etter omvisningen, og historien ble spennende og levende for oss alle! Tenkte droppe Wergelandmuseet, men heldigvis rakk vi det også før det stengte og 5 timer gikk enormt fort. Har ALDRI blitt mer positivt overrasket over en severdighet jeg selv altid har tenkt på som litt for går og kjedelig, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har vært her før......!

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, Tor A