Eidsvoll 1814 er verdt et besøk!

Både mottakelse, service og guiding var helt topp! Hyggelige og kunnskapsrike formidlere av vår... les mer

Anmeldt 15. juni 2021
helgeog
Nore, Norway
Flott sted

Veldig flott sted med historisk betydning som kjent. Velholdt uteområdet og flotte fasiliteter... les mer

Anmeldt 20. mai 2021
Flybaronen
Kongsberg, Norge

Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Med påskudd om Covid 19-tiltak, gir man en svært amputert omvisning. Vi fikk bare se rikssalen og det grønne rommet. Kom heller tilbake når ting er normalisert og man lar en se hele den fantastiske bygningen. Vi kom med en bevegelseshemmet person. Guiden ba først vedkommende bære rullatoren opp trappen til hovedinngangen, men forsto at det kanskje ikke var det beste. Derfor fikk vi beskjed om å gå til heisen på venstre side av bygningen. Da vi ventet der, kom guiden og sa at det var bedre at vi gikk inn på den andre siden av bygningen. For meg som ledsager, er det ikke et stort problem, men for en som har problemer med å gå, er bygningen ganske stor å komme rundt. Jeg vil foreslå at Eidsvoll 1814 lager bedre rutiner for mottak av bevegelseshemmede.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, bergsveing
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Carsten Anker, som eide bygningene på Eidsvoll, gikk konkurs. Henrik Wergeland var også her en viktig pådriver, og fikk etterhvert kjøpt bygget hvor Norges Grunnlov ble skrevet i 1814. Bygget ser i dag ut som det gjorde i 1814. Museum fra 1851. Litt av en opplevelse! Demokratiets vugge i Norge.

Vi deltok på en guidet tur i bygget. Glimrende guide. Familiepris på kr. 250.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 338clausr
Anmeldt 11. juli 2019 via mobile enheter

Meget dyktig guide gjorde dette besøket til en flott opplevelse som anbefales på det varmeste. Eget filmrom med interessant video bidro også til at dette var interessant.

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, LivRhododendron
Anmeldt 2. juni 2019 via mobile enheter

Utrolig flott guidet tur gjennom Eidsvollsbygningen. Historien ble formidlet på en engasjerende og svært interessant måte. Like moro for de voksne som for barna på 9 og 12, takket være smart krydring med fun facts, avsløring av husets skjulte skap og ganger, og et spennende innblikk i prosessen som foregikk over flere uker i 1814. Anbefales på det varmeste!

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, BillieNickwill
Eidsvoll1814_museum, Kommunikasjonsrådgiver på Eidsvoll 1814, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. juni 2019

Tusen takk for fin anmeldelse. Den blir hengt opp på tavla ved personalrommet til inspirasjon før sommersesongen!

Anmeldt 11. juli 2018 via mobile enheter

Flott måte for barn å lære historien på - anbefales av oss! Bra formidlingsevne. (Våre barn var 6 og 9 år ved besøket)

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, lisy504