Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Nigardsbreen Glacier på
fra USD 1 716,16
Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

Ankom Nigardsbreen i strålende sol. Glimrende guider. Akkurat passe lengde. Startet med 30 minutters tur med kajakk innmot breen. Etter at disse var parkert brukte vi ca 1 time på å bestige 500 høydemeter slik at vi nådde starten på breen. Der fikk vi utlevert isbrodder, og guiden forklarte godt om historien til breen. Deretter hadde vi en guidet spasertur på selve isbreen. Guidene Gunnar og Jasper fra Ice Trolls var tålmodige og forklarte godt forskjellig ting som vi så på isbreen. Anbefales på det sterkeste. Skal sies at opplevelsen kanskje ikke er like flott i regnvær.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, ErikPrince1968
Anmeldt 10. november 2019

Å komme så nærmeen isbre,kan snart bli en umulighet kun for de sprekeste. Her kan selv de somikke er så spreke få storslåtte naturopplevelser på nært hold.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, ArildH138
Anmeldt 3. september 2018

Jeg tror jeg må dele denne anmeldelsen i to:
1. Besøk på Breheimsenteret: Helt greit. Hvis du har tid og ork til å lese plakater, er det mye interessant å finne. Utstillingen er stort sett fin. Noe interaktivt, men veldig mye statisk. De har en film man kan se. Vi valgte å se den. Jeg forventet en film med informasjon om breen, jeg ønsket å lære om breer og hvordan de virker og forandrer seg. Men filmen var bare masse turistfotografier med heismusikk i bakgrunnen. Jeg ble litt flau på bresenteret sin vegne over at de i det hele tatt viser denne filmen. Her har de jo en glimrende mulighet til å formidle kunnskap og informasjon om isbreer! Og så kommer det lysbildeshow med solnedganger og blide folk med hakke i hånda med musikk. Kjedelige og uinteressante greier. Ikke se denne filmen!
2. Familietur på blåisen med guide. Kjempebra. Jeg synes bre er litt skummelt, og jeg kan lite om bre. Dette var en fin og trygg introduksjon for meg og barna. Vi ble godt tatt vare på, og vi gikk ikke langt. Men vi fikk oppleve å gå opp og ned, vi gikk over sprekker og fikk se formasjoner. Barna ble godt ivaretatt. Det tok litt tid, både fordi vi var mange, og fordi det var et annet barn i gruppa som hylte og gråt hele veien opp og ned. En vanskelig situasjon for alle, men jeg synes breførerne taklet dette godt, og de trygget jenta så godt de kunne hele veien. Alt i alt en flott opplevelse.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, Eva H
Anmeldt 12. august 2018 via mobile enheter

Nigardsbreen er en helt super familieutflukt, med lett kupert terreng er det absolutt mulig å ta med mindre barn. En spennende opplevelse i storslått natur!

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, bjartel2018
Anmeldt 20. august 2017

De fleste drar vel til Jostedalen for å besøke Nigardsbreen. For godt voksne er båten "Jostedalsrypa" løsningen for å komme inn til Breen. Men OBS: Billetten må betales ombord med cash! Og hvem har cash i dag? Bompenger på Brevegen kan imidlertid betales med kort.
Både Breen og Breheimsenteret er absolutt verdt et besøk. Sjøl på en ettermiddag midt i august, var det stor trafikk. For det meste utenlandske turister.
Breen har krympet en god del de senere år, men grafene i Bresenteret gir håp om at den etter hvert vil vokse igjen -

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, 332ArneDorum