“Enorm skuffelse”
Anmeldelse av Signalen sjøbad

Signalen sjøbad
Vurdert som nr. 2 av 8 Restauranter i Nesoddtangen
Anmeldt 31. august 2021

Bestilte én stk. hummer, måtte betale for ni stk. Vi skulle feire 60-årslag og kona til jubilanten hadde bestilt skalldyrfat, visstnok ifølge Signalens egenreklame det beste i byen.

Dette står det i menyen deres:

Skalldyrfat 750,- (tillegg halv hummer 350,-) min to personer, pris pr person, må forhåndsbestilles **med forbehold om råvaretilgjengelighet** Sesongens beste skalldyr A: sulfitt, skalldyr, bløtdyr, hvete

Her er utdrag fra bestillingen:

"Alle 9 vil ha skalldyrfatet, og bestiller i tillegg 1 stk. 1/2 hummer."

Den ene var ment for jubilanten. Da maten kom på bordet la ikke hun som hadde bestilt merke til at det lå hummer på alle fatene før gjestene hadde forsynt seg og det var for sent.

Hun oppdaget først senere at det var ført opp ni stk. på regninga, i stedet for den ene hun hadde bestilt. Det førte til en ekstra regning på 2800 kr. Vi brukte nesten 20 000 kr på de to timene vi fikk sitte der, og jubilanten fikk ikke en gang en gratis kopp kaffe. Da restauranten endelig svarte på klager en uke senere la de skylda på kunden og mente at det var hennes feil. I tillegg har de visst aldri opplevd at noen har bestilt fat både med og uten hummer, noe jeg finner lite troverdig.

Over til maten: Krepsen var altfor mye varmebehandlet og derfor seig, det samme var hummeren. En stor skuffelse, antakelig canadisk frossenhummer. Blåskjellene var av variabel kvalitet, og dem var det enorme mengder av, mens kamskjellene som var gode, var det en ørliten porsjon av per fat. Rekene var små og slappe. De røkte har muligens vært borti røyk ut fra fargen å dømme, men smakte lite. Østersene hadde en emmen ettersmak av tran, så hun som er mest glad i østers av oss lot de ligge. Det var en liten bolle med en slags majones, men ingen saus eller dipper. Heller ikke noe krabbe, som jeg ville forventet på et skalldyrfat.

I tillegg var det veldig lang ventetid på all drikke, og de som drakk øl fikk varm øl uten kullsyre.
Så utfra både service og mat vil jeg anbefale å styre unna. Solsiden med flere har langt bedre skalldyrfat og bedre service.

Min anmeldelse er basert på samlede uttalelser og opplevelse fra ni av oss ni som var tilstede. Eierne har gjentatte ganger fått min anmeldelse slettet fra tripadvisor. Nå håper jeg denne får stå.

Takk, A3060DImarianneb

1923 av 73 anmeldelser

Anmeldt 29. august 2021

Eventyrlig beligghet med arrogant, fraværende og elendig service. Våte servietter, ingen som fortalte at bordet var ledig, ventet 1t og 20 min på bordet selv om det var bestilt uker i forveien. Forhåndsbestilt meny til hele selskapet - 4 retter - fikk rett 2 ved 22.30-tiden osv Fullstendig håpløst og ingen beklagelser eller ydmykhet. Det var vi som var håpløse.

Takk, OnAir417335
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Jeg var her i en bursdag med venner og familie, vi var totalt 9 stk. vi kommer dit og det er veldig fint for all del, men det begynner med at vi ikke får drikke etter 1 time og maten etter 2 timer.

Først fikk de andre lam og reker, så fikk jeg makrellen 20 minutter etterpå, så kom pizzaen til han siste 45 min etter meg. Meget dårlig service og oppfølging av oss. Vi bestille øl og det kom alltid etter 20-30 min. Og Ølen var tam og lunket når vi fikk den.

Maten var skuffende og ikke verdt pengene.
Tommel ned!

3  Takk, Mats H
Anmeldt 13. juli 2021

Jeg ble ønsket velkommen av en hyggelig ung dame. Hun var vennlig og grei, og det var også den andre servitrisen jeg møtte på.

Fin utsikt mot sjøen.

De hadde ikke det jeg kom for, nemlig blåskjell og pommes frites, så jeg valgte reker i stedet, røkte. Jeg hadde ikke smakt det før, og det er min egen feil at de ikke falt i smak, men da vet jeg iallfall at jeg ikke liker røkte reker. De var sikkert tilberedt på riktig måte for dem som liker dem.

Det var for lite brød til (to små brødstykker), for få servietter og ikke vann å dyppe fingrene i. Grisete.

Ikke verdt den høye prisen verken for øl (1/2 liter for 95) eller for rekene (250).

Lite utvalg i øl og bare svak øl.

Jeg kommer nok tilbake, men da velger jeg noe annet å spise.

Takk, Jan T
Anmeldt 9. juli 2021

+Meget god mat, 4-retteren er verdt pengene og størrelsen er tilfredstillende
+Fantatisk beliggenhet og stemning, på dager med godt vær
+Mulighet til å sitte ute
+Det faktum at man må ta Nesoddbåten ut til restauranten, gjør det hele til en større opplevelse

- Virker som om det er mange svært unge og uerfarne servitører

-Vi ble tilbudt det dårligste bordet i restauranten i sofa ved inngangen, på tross av reservasjon 3 uker i forveien. Med litt diskusjon fikk vi et bedre bord, noe som ikke skulle vært et problem da det var mye ledig.

5,5/6, vil absolutt anbefale og besøker gjerne igjen.

Takk, critical_traveler00

Reisende som så på Signalen sjøbad, så også på

Nesoddtangen, Nesodden
Nesoddtangen, Nesodden

Har du vært i Signalen sjøbad? Del dine erfaringer!