“Et godt sted med god mat”
Anmeldelse av Signalen sjøbad

Signalen sjøbad
Vurdert som nr. 2 av 8 Restauranter i Nesoddtangen
Anmeldt 3. september 2021 via mobile enheter

Et godt sted å være.
Man blir beruset av utsikten, sllerede før vinen kommer på bordet! Sammen med den gode maten, vi spise dagens 4-retter, så føler man et velbehag, og ber frydefull etter litt mer vin. Servitøren iler til, og servicen er på topp hele veien. Om ikke det var nok, så lot vi oss friste til å kjøpe litt fra "delly" reolen med gode olje og annet snacks. Samt Sjefen sjøl sin kokebok som er til salgs. Nå er bare spørsmålet: når blir neste gang? Ganske snart, tenker vi.

1  Takk, fridama1

Anmeldt 3. september 2021

Rett utenfor Oslo fant vi er perle av et sted. Vi skulle feire en bursdag og ville gjøre noe helt spesielt. Vi fikk et bord helt ved vannkanten, valgte ut noen gode viner fra et omfattende vinkart. Vi bestillte stedets spesialitet som var fireretter. Det ene nydelige retten etter den andre ble servert med en profesjonalitet man sjeldent ser i dag. Avstemte smaker og rause porsjoner av sjømat og lokale råvarer. Dette er er sted man kan ta med kjæresten sin for en romantisk kveld, venner for en feiring eller storfamilien. Cocktailmenyen var en drøm. Anbefales på det varmeste.

1  Takk, cecilieh616
Anmeldt 31. august 2021

Bestilte én stk. hummer, måtte betale for ni stk. Vi skulle feire 60-årslag og kona til jubilanten hadde bestilt skalldyrfat, visstnok ifølge Signalens egenreklame det beste i byen.

Dette står det i menyen deres:

Skalldyrfat 750,- (tillegg halv hummer 350,-) min to personer, pris pr person, må forhåndsbestilles **med forbehold om råvaretilgjengelighet** Sesongens beste skalldyr A: sulfitt, skalldyr, bløtdyr, hvete

Her er utdrag fra bestillingen:

"Alle 9 vil ha skalldyrfatet, og bestiller i tillegg 1 stk. 1/2 hummer."

Den ene var ment for jubilanten. Da maten kom på bordet la ikke hun som hadde bestilt merke til at det lå hummer på alle fatene før gjestene hadde forsynt seg og det var for sent.

Hun oppdaget først senere at det var ført opp ni stk. på regninga, i stedet for den ene hun hadde bestilt. Det førte til en ekstra regning på 2800 kr. Vi brukte nesten 20 000 kr på de to timene vi fikk sitte der, og jubilanten fikk ikke en gang en gratis kopp kaffe. Da restauranten endelig svarte på klager en uke senere la de skylda på kunden og mente at det var hennes feil. I tillegg har de visst aldri opplevd at noen har bestilt fat både med og uten hummer, noe jeg finner lite troverdig.

Over til maten: Krepsen var altfor mye varmebehandlet og derfor seig, det samme var hummeren. En stor skuffelse, antakelig canadisk frossenhummer. Blåskjellene var av variabel kvalitet, og dem var det enorme mengder av, mens kamskjellene som var gode, var det en ørliten porsjon av per fat. Rekene var små og slappe. De røkte har muligens vært borti røyk ut fra fargen å dømme, men smakte lite. Østersene hadde en emmen ettersmak av tran, så hun som er mest glad i østers av oss lot de ligge. Det var en liten bolle med en slags majones, men ingen saus eller dipper. Heller ikke noe krabbe, som jeg ville forventet på et skalldyrfat.

I tillegg var det veldig lang ventetid på all drikke, og de som drakk øl fikk varm øl uten kullsyre.
Så utfra både service og mat vil jeg anbefale å styre unna. Solsiden med flere har langt bedre skalldyrfat og bedre service.

Min anmeldelse er basert på samlede uttalelser og opplevelse fra ni av oss ni som var tilstede. Eierne har gjentatte ganger fått min anmeldelse slettet fra tripadvisor. Nå håper jeg denne får stå.

Takk, A3060DImarianneb
Anmeldt 29. august 2021

Eventyrlig beligghet med arrogant, fraværende og elendig service. Våte servietter, ingen som fortalte at bordet var ledig, ventet 1t og 20 min på bordet selv om det var bestilt uker i forveien. Forhåndsbestilt meny til hele selskapet - 4 retter - fikk rett 2 ved 22.30-tiden osv Fullstendig håpløst og ingen beklagelser eller ydmykhet. Det var vi som var håpløse.

Takk, OnAir417335
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Jeg var her i en bursdag med venner og familie, vi var totalt 9 stk. vi kommer dit og det er veldig fint for all del, men det begynner med at vi ikke får drikke etter 1 time og maten etter 2 timer.

Først fikk de andre lam og reker, så fikk jeg makrellen 20 minutter etterpå, så kom pizzaen til han siste 45 min etter meg. Meget dårlig service og oppfølging av oss. Vi bestille øl og det kom alltid etter 20-30 min. Og Ølen var tam og lunket når vi fikk den.

Maten var skuffende og ikke verdt pengene.
Tommel ned!

3  Takk, Mats H

Reisende som så på Signalen sjøbad, så også på

Nesoddtangen, Nesodden
Nesoddtangen, Nesodden

Har du vært i Signalen sjøbad? Del dine erfaringer!