“Et døgn i Bekkjarvik”

Bekkjarvik Gjestgiveri
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Bekkjarvik
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Vakkert beliggende, flott park med sherpatrapper. Nydelig rom med utsikt, koselig havn og god service. Men.... Maten sto ikke til forventningene. Og det var hovedgrunnen til vår visitt.
Ingen spektakulære retter og lammet var overstekt. Det mest overraskende var desserten. Vi ba om ost, og forventet deilig lokal norsk ost som Norge har så mye av. Vi fikk to italienske og to franske. Vi ble så skuffet.....!

1  Takk, 55elinb

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Forventningene var svært store, men nådde ikke helt til topps denne gangen. Vi hadde 2 overnattinger. Frokosten var ok, men kunne med hell ha vært presentert på en mer forseggjort måte, selv med korona-tilpasninger.
5-fetteren var svært god, men rettene ble servert før vinen og ble dermed kalde før vi fikk tatt en bit. Kelneren glemte å sette frem brød og serveringen var halsende da det kun var en kelner til å betjene hele paviljongen.
Curryen i forretten overdøvet forøvrig smaken av kamskjellene, som forøvrig var tørre og overstekt.

Ellers behagelige senger og hyggelige rom.

2  Takk, 595trudeb
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

02.07 kom vi endelig til Bekkjarvik, må si vi hadde store forventninger, da stedet markedsføres sterkt med «Bocusvinner» Ørjan Johannessen som chef. Her ble spennvidden stor, matopplevelsen ble meget delt, starten ble dårlig, da kjøkkenet glemte min eggallergi.
Dette til servitørens store fortvilelse, det gikk heldigvis bra, da jeg selv trodde at jeg hadde fått majo med egg, og dette ble bekreftet av kjøkkenet.
Vi fikk servert en meget god torsk, som ble helt magisk i kombinasjon med vinen, tusen takk for den opplevelsen!
Vi ble ikke tilbudt aperitiff eller ostefat, det savnet vi, det var noe hektisk over serveringen, liker ikke å bli stressa når vi skal nyte et godt måltid.
Rettene var absolutt store nok.

2  Takk, norveigs
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Har hørt mye bra om Bekkjarvik Gjestgiveri og digger superkokk Ørjans sjømatoppskrifter. Forventningene var derfor skyhøye, da vi ankom en lørdag ettermiddag i koronaens tid. Rommer i Tønnefabrikken var hyggelig, selv om en diger rosett på den ene madrassen talte sitt tydelige språk om en som ikke har rukket toalettet om natta...og det føltes litt kleint.

Spisesalen var full da vi kom, litt før angitt tidspunkt, og vi fikk kjapt en flaske blanc de blanc på bordet, som for øvrig fungerte godt som følge til måltidet. Vi hadde bestilt en 5 rettersmeny.

Først etter en god stund kom litt brød på bordet. Det var tungt og med konsistens som en formkake. Maten som fulgte var i toppklasse; sashimi, torsk, lettrøykt kveite, kalv og sjokoladefondant. Men porsjonene var veldig små. Der kom heller ikke påfyll av brød. Vi hadde tenkt oss rødvin til kalven, men rakk aldri å få be om vinkart før retten sto på bordet. Mye god kompetanse på kjøkkenet, men servicen har en del å gå på.
Dagen etter var det frokost «korona-style», dvs et begrenset utvalg som vi kunne bestille fra servitør. Brødet så ut til å være butikkbakt/halvstekt frøloff, og vi ble verken tilbudt grovbrød eller påfyll etter at de to skivene pr pers var fortært. Hjemmebakt brød på et slikt etablissement burde være selvsagt. Men deilig eggerøre, selv om den manglet gressløken som angitt på menykortet.
Som totalopplevelse haltet dette en hel del, og var nok verken verdt prisen eller den lange omveien, er jeg redd.

Takk, Gourmetbabe
534astaj, Daglig leder på Bekkjarvik Gjestgiveri, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2020

Takker for din tilbakemelding , det gjør at vi kan forbedre oss hele tiden. Vi prøver å holde service på høg plan og er svært beklagelig at dere opplevde det slik. Når pågangen er stor og vi prøver å lære opp alle til å gjøre jobben perfekt. Det kan dessverre bli litt for travelt.Men etter korona stengt periode er vi super glad for alle våre herlige gjester.
Vi er opptatt av at alle våre gjester skal få god og nok mat ,det at dere ikkje blei mett beklager eg sterkt..Ønsker dere hjertelig velkommen igjen . Med vennlig hilsen Asta

Anmeldt 30. juni 2020 via mobile enheter

Kom inn med båt. Herlig lunch. Fiskesuppe med brød og dagens fisk. Herlig sted, god service. Et besøk på galleriet hører med.

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, 917evad

Reisende som så på Bekkjarvik Gjestgiveri, så også på

Har du vært i Bekkjarvik Gjestgiveri? Del dine erfaringer!