“Høye forventninger, ikke helt innfridd ”
Anmeldelse av Bekkjarvik Gjestgiveri

Bekkjarvik Gjestgiveri
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Bekkjarvik
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Høydaren denne ferien skulle være smaksmeny på Gjestegiveriet. Menyen var noe enkel. Servitørene var travle. Smøret kom på bordet lenge før brødet ble servert, nesten samtidig med første rett. Dårlig tilrettelagt for barn og spinkel "barnemeny". Valget falt på 5 retters og her var Auren og Kalven de beste rettene. Lysingen imponerte ikke særlig og breiflabben var veldig smakløs og på kanten til over kokt/trekt.

Vi valgte å booke bord for lunsj dagen etter. Det ble også en skuffelse. Ventet nesten en time fra vi satte oss til bords til maten endelig sto foran oss. Valgte blåskjell og pomfri, samt fiskesuppe og pasta med pølser. I og for seg ikke noe som skal kreve lang tilberedningstid. Blåskjellene var helt ok, ikke noe hurra opplevelse, men super med forskjellige størrelser på rettene. Servitørene løp rundt seg selv og virket forvirret. Eplemosten ble servert lunken istedenfor kald. Og det gikk en god stund etter at vi har ferdige til bordet ble ryddet og vi fikk betale.

1  Takk, 972stinep

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Boutiqe-opplevelsen ligger i veggene. «Hotell i særklasse», er dette av den ekte betydningen. Med de to prisvinnende kokkebrødrene Arnt og Ørjan Johannesen, brytes det opp med moderne retter, smakfullt tilberedt av ypperlige råvarer. Matopplevelsen er verdt en detour. Vi fikk meny bestående av kamskjell, piggvar, breiflabb, reinsdyr og til slutt en nydelig dessert. Godt tilpasset vinpakke. Servitør Pavel gjorde kvelden komplett.

2  Takk, andreasvj2014
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Vakkert beliggende, flott park med sherpatrapper. Nydelig rom med utsikt, koselig havn og god service. Men.... Maten sto ikke til forventningene. Og det var hovedgrunnen til vår visitt.
Ingen spektakulære retter og lammet var overstekt. Det mest overraskende var desserten. Vi ba om ost, og forventet deilig lokal norsk ost som Norge har så mye av. Vi fikk to italienske og to franske. Vi ble så skuffet.....!

1  Takk, 55elinb
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Forventningene var svært store, men nådde ikke helt til topps denne gangen. Vi hadde 2 overnattinger. Frokosten var ok, men kunne med hell ha vært presentert på en mer forseggjort måte, selv med korona-tilpasninger.
5-fetteren var svært god, men rettene ble servert før vinen og ble dermed kalde før vi fikk tatt en bit. Kelneren glemte å sette frem brød og serveringen var halsende da det kun var en kelner til å betjene hele paviljongen.
Curryen i forretten overdøvet forøvrig smaken av kamskjellene, som forøvrig var tørre og overstekt.

Ellers behagelige senger og hyggelige rom.

2  Takk, 595trudeb
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

02.07 kom vi endelig til Bekkjarvik, må si vi hadde store forventninger, da stedet markedsføres sterkt med «Bocusvinner» Ørjan Johannessen som chef. Her ble spennvidden stor, matopplevelsen ble meget delt, starten ble dårlig, da kjøkkenet glemte min eggallergi.
Dette til servitørens store fortvilelse, det gikk heldigvis bra, da jeg selv trodde at jeg hadde fått majo med egg, og dette ble bekreftet av kjøkkenet.
Vi fikk servert en meget god torsk, som ble helt magisk i kombinasjon med vinen, tusen takk for den opplevelsen!
Vi ble ikke tilbudt aperitiff eller ostefat, det savnet vi, det var noe hektisk over serveringen, liker ikke å bli stressa når vi skal nyte et godt måltid.
Rettene var absolutt store nok.

2  Takk, norveigs

Reisende som så på Bekkjarvik Gjestgiveri, så også på

Har du vært i Bekkjarvik Gjestgiveri? Del dine erfaringer!