“Veldig hyggelig sted og god mat”
Anmeldelse av Bekkjarvik Gjestgiveri

Bekkjarvik Gjestgiveri
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Bekkjarvik
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 23. juli 2020

Vi har spist her flere ganger og var sist og spiste lunsj ved uteserveringen på gjestgiveriet.
Vi kan anbefale stedet.
Delikat sted, oppmerksomme ansatte og veldig god mat.
Vi bestilte blåskjell med frittes og det var en "høynare". Anbefales.
Kan også anbefale fiskesuppen som de servere og andre fiskeretter der.

Det kan imidlertid innimellom være vanskelig å få for på sparket i høysesong og når de har større arrangement..

Takk, helisesin

Anmeldt 21. juli 2020

Rom og 5-retter ble bestilt for lenge siden og vi har gledet oss lenge, men dessverre lever ikke verken stedet eller servicen opp til forventningene.
Rommet vårt var bittelite og dessuten prøvde de seg på å ta en en høyere pris enn det vi hadde bestilt for.
Hovedhuset bærer preg av av at det er mye annet enn fancy middag som skjer der, det virker litt slitent, rotete og tilfeldig. Ikke så eksklusivt som man får inntrykk av på forhånd.

Middagen var en opplevelse for seg selv. I negativ forstand. Etter å ha blitt vist til bordet vårt, ble vi oversett i drøyt 10 minutter før en hyggelig ung fyr forbarmet seg over oss. Hans mer erfarne og eldre kollegaer overså oss totalt og virket i det hele tatt å la de unge (lærlingene?) gjøre jobben for dem. Det hadde ikke kostet noen noe å forventningsstyre litt ventetid da vi ble vist til bordet... og kanskje fylle glassene våre for å sette stemningen. Vi var dog heldige, våre naboer ble oversett i en halvtime før de fikk bestilt vin og kommet i gang med middagen sin. Man må kunne forvente mer, dette er tross alt en relativt dyr restaurant.
Maten var god den, men føltes ikke verdt prisen. Det gjorde i aller høyeste grad ikke vinpakken heller. Her finner vi blant annet "Fabelaktig", en budsjettvin til 160 kr på polet. Ikke noe jeg forventet å få i en vinpakke på en "fancy" restaurant.

Dette var dessverre en gedigen skuffelse.

4  Takk, airportwoman
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Tre personer torsdag 16. juli som hadde høye forventninger til en matopplevelse. Alle hadde 3-rettes middag med vinpakke med 3 viner. To personer med Cøliaki. Forrett var villkveite og lysing. Veldig bra. Hovedrettene var indrefilet og breiflabb. Hovedretten kom sent og var ikke varm. Indrefilet, isolert sett, var bra, breiflabben var ikke så bra, veldig tørr. Desserten var ostetallerken. Veldig bra. Cøliaki/glutenfritt var uproblematisk, selv om det finnes uendelig mye mer spennende enn tradisjonelt knekkebrød til osten. Det vi har mest å sette fingeren på, bortsett fra breiflabben og knekkebrødene, var servicen: Det ble surr i vinpakken med uklarheter i hvilke viner til hvilke retter, usedvanlig lang tid mellom forrett og hovedrett, rettene ble ikke presentert, vinene ble ikke presentert. Generelt var servitøren hyggelig, men ikke årvåken og han ukonsentrert. Altså; totalinntrykket var skuffende sett opp mot forventningene.

Takk, bvvx
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Høydaren denne ferien skulle være smaksmeny på Gjestegiveriet. Menyen var noe enkel. Servitørene var travle. Smøret kom på bordet lenge før brødet ble servert, nesten samtidig med første rett. Dårlig tilrettelagt for barn og spinkel "barnemeny". Valget falt på 5 retters og her var Auren og Kalven de beste rettene. Lysingen imponerte ikke særlig og breiflabben var veldig smakløs og på kanten til over kokt/trekt.

Vi valgte å booke bord for lunsj dagen etter. Det ble også en skuffelse. Ventet nesten en time fra vi satte oss til bords til maten endelig sto foran oss. Valgte blåskjell og pomfri, samt fiskesuppe og pasta med pølser. I og for seg ikke noe som skal kreve lang tilberedningstid. Blåskjellene var helt ok, ikke noe hurra opplevelse, men super med forskjellige størrelser på rettene. Servitørene løp rundt seg selv og virket forvirret. Eplemosten ble servert lunken istedenfor kald. Og det gikk en god stund etter at vi har ferdige til bordet ble ryddet og vi fikk betale.

1  Takk, 972stinep
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Boutiqe-opplevelsen ligger i veggene. «Hotell i særklasse», er dette av den ekte betydningen. Med de to prisvinnende kokkebrødrene Arnt og Ørjan Johannesen, brytes det opp med moderne retter, smakfullt tilberedt av ypperlige råvarer. Matopplevelsen er verdt en detour. Vi fikk meny bestående av kamskjell, piggvar, breiflabb, reinsdyr og til slutt en nydelig dessert. Godt tilpasset vinpakke. Servitør Pavel gjorde kvelden komplett.

2  Takk, andreasvj2014

Reisende som så på Bekkjarvik Gjestgiveri, så også på

Har du vært i Bekkjarvik Gjestgiveri? Del dine erfaringer!