Anmeldt 18. oktober 2020 via mobile enheter

For noen hytter! Rene, pene og et utrolig fint design med god utsikt både mot nordlys og fin natur. Et herlig vertskap som både var service minded, og behjelpelig med bringing og henting ved ankomst/avreise og når vi skulle gå topptur. Vi bodde 6 stk fordelt på to hytter, noe som fungerte bra plassmessig.

Men. Vår restaurantopplevelse sto virkelig ikke i stil til prisen man betaler for å spise der, og ødela derfor totalopplevelsen vår så mye at vi ikke kan anbefale noen å legge igjen penger der.

På fredag bestilte vi en enkel servering, dagens hovedrett etter anbefaling fra vertskapet. Vi fikk servert nydelig kveite, men porsjonen var dessverre ganske liten. Lite mat for pengene. Heldigvis hadde vi en del snacks og smågodt på hyttene, så vi krysset fingrene for mer mat til 3-retteren vi hadde bestilt dagen etter.

Dagen etter spiste vi en god frokost, men observerte at vi seks delte på to frokostserveringer der andre gjester var 2 stk per servering. Usikker på om kjøkkenet kanskje trodde vi var bare to stk per hytte?

Etter en fin tur på Sørskottinden (anbefales!) gledet vi oss til dagens middag. Når man skal betale 700 kr for en 3-retters meny, så forventer man at man skal bli mett og god - spesielt etter en lang fjelltur på 4,5 time.

Forrett var en liten enkel salat, med et par ristede brødbiter fra frokosten, toppet med chevre. God på smak, men lite. Til hovedrett fikk vi servert elgkjøtt med bakt kålrabi. Her observerte vi det samme som på frokosten. Parene fikk utdelt en tallerken med mat, mens vi fikk en tallerken per hytte. Altså 3 stk på én tallerken. Vi måtte rasjonere ut maten for at det skulle bli en smak til alle. Kjøkkenet så kanskje at det var litt lite mat til oss, så vi ble derfor tilbudt en ekstra kålrabi... Til dessert fikk vi en liten skål med is. Veldig god is, men isen hadde tydeligvis vært tint før da den var krystallisert og hard.

Når hver rett koster i snitt 233 kr, blir det ganske stusselig når man må rasjonere hovedretten og heller ikke blir mett. Som plaster på såret ble vi tilbudt ekstra brødskiver når vi sa ifra at det var alt for lite mat. Du skal spise ganske mye gode råvarer + brødskiver på en 3-retters for å kunne forsvare en pris på 700 kr per pers.

Oppholdet i seg selv har vært ok, men vi kjenner det er vanskelig å anbefale andre å dra hit. Vi har vært andre steder i Norge hvor man får mye mer for pengene man legger igjen. Hvis man skal dra til Manshausen for å bo i kule hytter og ha ei rolig helg med nærhet til naturen, så anbefaler vi å ta med egen mat - og lage den selv i hytta.

Dato for oppholdet: oktober 2020
Takk, martenystad
Alfonso Petrirena, Sales på Manshausen Island, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. oktober 2020

Takk for tilbakemeldingen deres!
Hyggelig å høre at dere likte hyttene, men leit å høre at maten ikke har stått til forventningene.
For å komme til bunns i hva som er grunnen til at matopplevelsen ikke var så bra som dere kunne forvente har vi tatt en runde med involverte og gått over rutiner for å kvalitetssikre alle ledd.
Jeg har forstått på kokkene at det var stor pågang på Manshausen den helgen dere besøkte oss, men dette er jo ikke noe som skal gå utover våre gjester og matopplevelsen deres. Vi håndterer et stort antall gjester gjennom hele høysesongen, og har ikke mottatt slike klager tidligere, så her har det oppstått en stor glipp og det må vi bare vi beklage.

Ta gjerne kontakt med oss på mail post@manshausen.no hvis det er noe dere ønsker å få klarhet i, eller om dere har andre spørsmål.
Hilsen Manshausen teamet

Anmeldt 1. oktober 2020 via mobile enheter

Hvis du vil ha en opplevelse utenom det vanlige så er dette plassen. Fantastiske hytter, vi bodde i Patagonia som ligger på toppen av øya. Vi satt inne i hytta om kvelden og så nordlyset over Lofotveggen. Fantastisk.

Liten spisesal/restaurant som serverte nydelig mat om kvelden. Hyggelig betjening og en spektakulær plass.

Dato for oppholdet: september 2020
2  Takk, ztig65
Alfonso Petrirena, Other på Manshausen Island, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. oktober 2020

We are all very glad you had such a good time!
Manshausen team.

Anmeldt 28. august 2020 via mobile enheter

Vi hadde en natt i Frans Josef Land-hytta (ligger nydelig til). Stian henta oss og tok oss veldig godt imot. Hytta va bare nydelig. Rent&pent, stilig og vakkert. Utsikten va bare magisk! Vi hadde 3-retters middag på kvelden. Hatten av for den fantastiske unge svenske kokken! En med pation for faget sitt. Kortreist, nydelig mat! Morrabad på stranda ved siden av hytta va også deilig! Så opp til nydelig frokost. Det hjemmelaga brødet - fantastisk!!
Veldig fleksibelt med når vi ville bli fraktet over til land igjen. Litt uheldig med været så ble ikke noe kajakk. Men var flere ulike aktiviteter og ting man kunne ta seg til. Følelse av å være på besøk. Ville ikke dra! Anbefales på det varmeste!

Takk, Undheims
Alfonso Petrirena, Other på Manshausen Island, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. september 2020

We are glad that you had such a good experience at Manshausen, let's just hope for better weather next time :)

Anmeldt 14. august 2020 via mobile enheter

Vi ble møtt med imøtekommende vertskap som henter og bringer når vi måtte ønske det.
Et utvalg av aktiviteter som passer de fleste.
Og, ikke minst en opplevelse i matveien. En i reisefølge har store utfordringer i matveien pga kreft i munn. Kjøkkenet disket opp med de mest fantastiske retter som kunne nytes av samtlige. En stor takk til kokken som virkelig tok utfordringen på strak arm og gjorde måltidene til en opplevelse. Ekstra gøy med kortreist mat fra kjøkkenhagen på Manshausen

1  Takk, torunnhavre

Thank you for your time to write about us, and very glad that everything was according to your taste, our chef will be happy to hear!

Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Vi ble hentet med båt på Nordskot, og skysset over sundet til Manshausen. Nydelig plass for det "sakte liv". Blomkål-forretten var spennende og god. Hovedretten var sei, og ble servert med honningglasserte grillede gulrøtter og nepestuing. Nydelig. Desserten med jordbær, bringebærsaus og is, var også god.

1  Takk, steinolavr

Thank you for taking the time to write about us :)