“Hvorfor gir dere f... ? / Why don't you give a damn?”

Hvalstrand Bad Restaurant
Vurdert som nr. 3 av 6 Restauranter i Nesbru
Beskrivelse: Langt inne i Leangbukta i Akershus, ligger Hvalstrand Bad. Badet ble først åpnet i 1934, og i mellomkrigstiden kom badeglade gjester med dampbåt fra Kristiania. Den nyrenoverte funkisrestauranten drives nå av Elvebredden Catering, og dørene åpner igjen våren 2016. Vertskapet tilbyr en nydelig 3-retters meny, satt sammen av spennende retter basert på friske middelhavsingredienser og norske nisjeprodukter i skjønn forening. Menyen består av mye sjømat, men også økologisk storfe fra Asker. Det tilbys også konferansepakker på dagtid, à la carte servering eller grillbuffet på kvelden. Restaurantens funksjonalistiske arkitektur går hånd i hånd med de vakre omgivelsene, og de store panoramavinduene som vender ut mot sjøen gir en unik følelse av å være midt i naturen. Her får dere sandstrand, grønne sletter og en førsteklasses bevertning – alt til lyden av bølgeskvulp og synet av svaner som svømmer forbi. Velkommen til Hvalstrand Bad!
Anmeldt 9. september 2021

Kjære dere som driver Hvalstrand Restaurant Sult,

Den 25. august 2001 giftet vi oss, på nettopp Hvalstrand, med egenervervet dommer og det hele. Vi hadde spesialbestilt – og dere leverte – mangeretters middag med bl.a. helgrillet lam. Fyrverkeriet vi sendte opp fra området ved stupetårnet kunne til og med måle seg med det fyrverkeriet Mette Marit og Håkon Magnus hadde i Oslo!

Den 25. august 2011 feiret vi vår 10 års bryllupsdag, sammen med begge forloverparene, på nettopp Hvalstrand. Vi hadde en flott og stor middag, med alt tilbehør.

Allerede i juni i år, bestilte vi bord til 25. august 2021, på Hvalstrand Restaurant Sult. Det ene forloverparet vårt er forhindret, så bestillingen var for bare 4 personer. Bestillingen ble bekreftet skriftlig fra dere, den 26. juni 2021, med bestillingsnummer 2037854802. Vi hadde bekreftet bord for 4 personer, onsdag 25. august 2021 kl 19:00.

Stor var derfor overraskelsen da vi plutselig fikk epost mandag 23. august kl. 16:20, der det står at «Reservasjonen din hos Sult Hvalstrand er kansellert», uten ytterligere begrunnelse.

Vi tok umiddelbart kontakt med restauranten på det oppgitte telefonnummeret, og traff en hyggelig ung mann og forklarte problemet. Han sa at han mente å huske bestillingen, og at det var han som hadde registrert den. Han sa at han ikke kunne forstå hvorfor vi hadde fått beskjed om at bestillingen vår var kansellert. Han mente at det måtte ha oppstått en feil et eller annet sted. Vi traff ham imidlertid mens han var ute og kjørte, så han kunne ikke gjøre noe der og da. Han lovet å undersøke og ordne opp og komme tilbake til oss om dette med en gang neste dag. På spørsmål bekreftet han at han hadde telefonnummer han kunne nå oss på.

Vi ventet hele neste dag, men hørte ikke noe fra medarbeideren hos Sult. Da vi prøvde å ringe på nytt, viste det seg at vi ringte noen minutter for sent, for talesvarsystemet hos Sult sa at det var stengt. Vi ringte dere da umiddelbart, og fikk beskjed om at hele restauranten var stengt fordi det var privat arrangement. Vi har derfor måttet kansellere feiringen av vår bryllupsdag.

Vi forstår naturligvis det bedriftsøkonomiske aspektet i dette, og at det er bedre butikk for restauranten å kansellere alle bekreftede bordbestillinger og i stedet leie ut til noen andre som betaler bedre, når en slik anledning byr seg.

Men det hindrer ikke at vi er veldig skuffet, og det er bakgrunnen for at vi skriver til dere nå.

Vi er skuffet over at dere ikke tok kontakt tidligere: Dere har antakelig jobbet en god stund allerede med det private arrangementet.

Vi er skuffet over at dere kastet ut gjestene som hadde fått bekreftet bord hos dere fordi dere hadde fått en kunde som ønsket å leie hele restauranten.

Vi er skuffet over at medarbeideren som lovet å ringe oss tilbake, ikke gjorde det.

Og vi er skuffet og veldig lei oss for at vi ikke kunne feire vår 20 års bryllupsdag på Hvalstrand med en flott middag sammen med våre forlovere, og at det i stedet er blitt mye stress omkring dette.

Men mest av alt er vi skuffet over dere og over kundebehandlingen vi har opplevd hos dere.

Teksten ovenfor ble sendt som brev vedlagt epost til daglig leder i Sult den 25. august 2021. Den 28. august kom det svar via epost som sa at "Takk for din mail og beklager at vi foreløpig ikke har kommet tilbake. Jeg arbeider med å finne ut av hva som har skjedd her og kommer tilbake til dere.". Det nå, når denne anmeldelsen publiseres, gått nesten to uker etter at Sult skulle "komme tilbake til dere".

Dato for besøk: september 2021
3  Takk, RHz

Anmeldt 17. juni 2021

Sult pleier å levere men nå skuffer de. Smakløs fiskesuppe m laks og lite annen sjømat. Dårlig tilberedt m slintrer på laksefilet. Kylling var fint stekt men sausen smakte posesaus. Kjøttet var bra tilberedt. Kamskjell var bra men dyre. Synd med et slikt måltid i slike flotte lokaler og til å ha et høyt prisnivå må man levere bedre.

1  Takk, calleborre
Anmeldt 5. juli 2020

Fantastisk beliggenhet men maten var dessverre en skuffelse. Fisken var rett og slett altfor stekt og tørr og på nivå med middels veikro.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, Gunnarand
Anmeldt 1. juni 2020 via mobile enheter

Eventyrlig sted, hyggelig betjening men det stopper der dessverre. Man ville forventet strand-måltid: burger/pizza noe med mango og avocado, enkle salater, blåskjel i hvitvin. Veganer-curry retten var god på smak om ikke generøs i mengde, men menyen passer ikke med omgivelsene. Topp det hele med litt tregt kjøkken så er opplevelsen middels. Vi vil gjerne ha (fancy?) strand-mat når vi er på stranda!

Dato for besøk: juni 2020
2  Takk, 577erikw
Anmeldt 10. mai 2020 via mobile enheter

Nye eiere og nye muligheter.
Vi dro innom på lunsj idag.
Fiskesuppe og steak sandwich. Barolo og Sancerre til maten. Veldig god mat og drikke. Ypperlig og kunnskapsrik serviceLitt dyrt for glass med vin...
Vi kommer absolutt tilbake

Dato for besøk: mai 2020
Takk, Bjørn M

Reisende som så på Hvalstrand Bad Restaurant, så også på

Har du vært i Hvalstrand Bad Restaurant? Del dine erfaringer!