“En kjempeflott topptur og naturopplevelse”
Anmeldelse av Besseggen

Besseggen
Vurdert som nr. 1 av 5 ting å gjøre i Vågåmo
Anmeldt 18 juli 2016

Vi tok første båt fra Gjendesheim til Memurubu og startet turen derfra.
Det er bratt stigning i begynnelsen, men når man kommer 'opp' og kan starte å gå bortover mot selve eggen er det et flott skue utover Jotunheimen. Vi hadde både regn, mye vind og sol, det skiftet hele tiden, men gjorde ikke turen noe dårligere av det. Vi hadde to spisepauser underveis og brukte 5 timer og 25 minutter på turen. Det er et klatreparti opp eggen som kan være litt ugreit om man ikke er glad i høyder, og utfordring når det også kommer mange som skal ned, men det er bare et lite stykke, som med fokus på klatring, så bør man kunne klare det.
Det virker som mange undervurderer turen i forhold hva man har på og med seg.
Viktig med gode sko, mye drikke (vann) og mat/nøtter/rosiner for påfyll, samt klær for all slags vær. Sjekk værmelding før man legger ut på turen.
Det var en fantastisk opplevelse som sent vil glemmes.

Takk, 2014Eva
Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Besseggen
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 9 juli 2016 via mobile enheter

Herlig tur med det beste utsikten Norge har å by på.
Turen var fantastisk fra Memurubu og til toppen av eggen, men derfra og ned var særdeles langtekkelig og kje.

Takk, MarteGulbrandsen
Anmeldt 27 juni 2016 via mobile enheter

Takk til arrangør for jobben dere gjorde 25.juni 2016. Det ble virkelig en opplevelse å delta på årets Besseggenløp.
Løpere anbefales å melde seg på løpet i 2017.

Takk, Morthen A
Anmeldt 11 mars 2016

Vi hadde med hunden vår (en Berner Sennen) og to barn på 6 og 9 år på denne fantastiske turen.

Tips: Husk potesokker til hunden da det stort sett bare er store, kantete steiner å gå på. Husk også stabilt skotøy og MYE vann!

Takk, Sorumsand
Anmeldt 10 oktober 2015 via mobile enheter

Gikk en godværsdag i august, fantastisk flott natur. Man kan fint klare turen om formen ikke er helt på topp. Gode fjellsko anbefales :) dersom man har veldig høydeskrekk så kan man stå over, må klatre rett opp en fjellvegg og ikke så praktisk og bli for Mo i knærene :) ellers anbefales turen på det sterkeste til alle i alle alders grupper :)

Takk, Stine H

Reisende som så på Besseggen, så også på

Har du vært i Besseggen? Del dine erfaringer!