“Spektakulær ”
Anmeldelse av Besseggen

Besseggen
Vurdert som nr. 1 av 5 ting å gjøre i Vågåmo
Anmeldt 4 august 2016 via mobile enheter

Passende lengde for dagstur. Spektakulær utsikt over Gjende og tilliggende landskap. Kan være noe utfordrende over eggen hvis man har problemer med høyder. Vil anbefale å gå fra Memeurubu til Gjendeosen og ikke motsatt. Nedstigning over eggen vil nok være langt mer utfordrende enn oppstigning.

2  Takk, tkittang
Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Besseggen
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 30 juli 2016

Valgte hotellet i utgangspunktet for det var nermt Besseggen.
Så en slapp å kjøre så langt, etter å ha gått fjellturen.
Hotell Hindseter var en fantastisk opplevelse ang mat og turopplevelser. Topp service fra dei ansatte.

Takk, Kristin T
Anmeldt 25 juli 2016

Det var to meget spente personer som tok båten inn til Memurubu tidlig en onsdagsmorgen. Ei dame med litt høydeskrekk og mannen som 10 mnd tidligere fikk satt inn kunstig kne. Begge to ble bergtatt fra første stund! For en natur Norge har å by på. Opp eggen var det litt utfordrende pga høydeskrekken men det var verdt litt adrenalin . Kan ikke klare å beskrive naturen , den må oppleves! Turen ned var utfordrende for slitne bein (spesielt for han med kunstig kne) men vi kom oss ned igjen og kommer til å gå turen flere ganger! Anbefaler alle som har mulighet til å gå denne turen!

Takk, jorunnmyrvold
Anmeldt 18 juli 2016

Vi tok første båt fra Gjendesheim til Memurubu og startet turen derfra.
Det er bratt stigning i begynnelsen, men når man kommer 'opp' og kan starte å gå bortover mot selve eggen er det et flott skue utover Jotunheimen. Vi hadde både regn, mye vind og sol, det skiftet hele tiden, men gjorde ikke turen noe dårligere av det. Vi hadde to spisepauser underveis og brukte 5 timer og 25 minutter på turen. Det er et klatreparti opp eggen som kan være litt ugreit om man ikke er glad i høyder, og utfordring når det også kommer mange som skal ned, men det er bare et lite stykke, som med fokus på klatring, så bør man kunne klare det.
Det virker som mange undervurderer turen i forhold hva man har på og med seg.
Viktig med gode sko, mye drikke (vann) og mat/nøtter/rosiner for påfyll, samt klær for all slags vær. Sjekk værmelding før man legger ut på turen.
Det var en fantastisk opplevelse som sent vil glemmes.

Takk, 2014Eva
Anmeldt 9 juli 2016 via mobile enheter

Herlig tur med det beste utsikten Norge har å by på.
Turen var fantastisk fra Memurubu og til toppen av eggen, men derfra og ned var særdeles langtekkelig og kje.

Takk, MarteGulbrandsen

Reisende som så på Besseggen, så også på

Har du vært i Besseggen? Del dine erfaringer!