Vågå kirke finere enn Stavkirken i Lom

Nydelig historisk kirke der deler av kirken er fra år 1050 ( flyttet å påbygd 1625 av Werner... les mer

Anmeldt 23. februar 2021
EricM4534
Oslo, Norge
Historisk opplevelse!

Anmeldt 21. april 2020
jans0der
Oslo, Norge

Anmeldt 21. april 2020

Den lille gamle historiske kirken ligger der i de skjønne naturen- og omgivelsene rundt Vågå- og Vågåmo. Man får nesten religiøse følelser- og inntrykk med tanke på denne viktige kirkens og menneskenes fortid. Verdt et besøk, selv om den da ikke var guidet. Man bør også rusle rundt i kirkegården, som gir en enda bedre totalopplevelse. d:o)

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, jans0der
Anmeldt 13. juli 2017 via mobile enheter

En spesiell kirke som ligger nydelig til. Mye originale bilder og fantastiske treutskjæringer. Mange gamle graver det er verdt å titte nærmere på. Absolutt verdt et besøk!

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Vic55_13
Anmeldt 12. august 2016 via mobile enheter

Fin kirke en klassiskerne alle bør se, gravene er det vi kaller ancient, å du ser ikke gravsteder lignende i Norge, det tok pusten fra meg altså et mist SEE i vågå, ikke gå glipp av dette

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, Adrian H
Anmeldt 25. juli 2016

En fascinerende liten gammel kirke. Her henger betalings kassen på veggen med oppfordring til å betale inngang (selvbetjening 20.-) Morsom å få ett Glimt av gamledager. Mange gale graver. Interessant å tusle rundt å lese / se.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, KristinTaerud
Anmeldt 28. juni 2016

Kirken ligger fint til i Vågå sentrum. Den er gammel og ser godt vedlikeholdt ut. Jeg fikk oppleve kirken i flomlys om kvelden, og det var et flott syn. Velstelt kirkegård med mange svært gamle gravminner.

Dato for opplevelse: mars 2016
Takk, bj_rns271