TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Norsk Bremuseum i Fjærland

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Fjærland
fra USD 1 342,53
Anmeldt 21. august 2017

Jeg ble skuffet over arkitekturen til museet. Jeg hadde gledet meg til også å se bygget som Sverre Fehn har lagd. Men jeg synes ikke betongen hadde eldes fint, den så sjuskete ut. Man kan gå på taket, og det erfint. Men takplatene var løsnet og lå og fløt i vann.

Jeg ble også skuffet over filmen som ble vist. Det var flott å se helikopterbilder av breen, og man fikk virkelig godt inntrykk av hvor svær den er. Men det virker som om Ivo Caprino har satset alle pengene på helikopterturen og glemt å ta gode nærbilder, og glemt å vise oss hvordan de fire menneskene som bandt filmen sammen hadde det på turen.

Det var mye godt popularisert informasjon på museet, det gjorde det interessant å gå og lese på plakatene og å se isklumpen som skar seg gjennom en kobbertråd.

Tacky butikk.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, frmartinsen
John B, Daglig leder på Norsk Bremuseum i Fjærland, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. august 2017

Kjære gjest! Det er alltid synd når vi ikke klarer å innfri alle forventninger. Når det gjelder arkitekturen vil det alltid være mange forskjellige meninger. Hellene på taket skal faktisk være løse. Det er en del av konstruksjonen. Vi er uansett stolte av å ha en verdenkjent arkitekt og et bygg som skaper engasjement. Når det gjelder filmen så tror jeg veldig mange av våre 1,5 millioner gjester de siste 25 årene vil være uenige med deg (ca 60 000 i snitt hver år). Ivo Caprino (med Kjetil Bjerkestrand som komponist) har laget en ikonisk film som faktisk har stått seg særdels bra (ifølge våre gjesteundersøkelser) i 25 år. Vi takker uansett for besøket og ditt interessante innspill!

Anmeldt 5. august 2017 via mobile enheter

Flott museum. Fin film som viste turen over Jostedalsbreen. Morsomme aktiviteter for hele familien i utstillingslokalet.
Informativ og interessante plakater om breer og historier med dette som utgangspunkt.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Øyvind K. S
Anmeldt 26. juni 2017 via mobile enheter

Norsk Bremuseum i Fjærland er absolutt verdt et besøk. Mye interessant om norske isbreer, opprinnelse og bevegelser, samt å få innsyn i klima og klimaendringer. Samtidig mulighet til å betrakte Norges største isbre, Jostedalsbreen, ved å ta turen inn til Supphellebreen osv. Meget vakker natur.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, hennings612
Anmeldt 3. juni 2017 via mobile enheter

Fantastisk museum i den vakre bygda Fjærland. Imponerende informasjon om isbreer og miljø. Et absolutt must om man er i nærheten.

Dato for opplevelse: juni 2017
1  Takk, Breiva
Anmeldt 23. august 2016

Hvis du er i området anbefales det absolutt en tur innom! Veldig moderne, og passer for alle aldersgrupper. Filmen om isbreen, turen gjennom utfordringene i verdensklima i dag. Interaktivt og fint!

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, SiljeK