Norsk Bremuseum & Ulltveit-Moe Climate Centre

Ulike måter å oppleve Norsk Bremuseum & Ulltveit-Moe Climate Centre på
fra USD 1 662,05
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Liten men spennende museum, interaktiv; pga smittefaren flere installasjoner var stengt. Fantastisk PANORAMAFILM OM JOSTEDALSBREEN NASJONALPARK på den største i Europa kino lerret.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, W3161DDmonikak
Anmeldt 7. august 2018

Filmen fortelle om Jostedalsbren.
Museums delen var fornyet.
Ta turen nedom Fjærlands fjøro og se etter bøker.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Bjarne S
Anmeldt 7. august 2018 via mobile enheter

Selve museet er egentlig fint, men det er ikke supermye å se der. Bra med en del interaktive saker som barn og voksne kan leke med, ellers lærer man ikke så mye mer om isbreer enn det som står i Wiki (og ettersom vi leste Wiki mm høyt i bilen før ankomst, så ble det litt tynt uten dypere forståelse. Filmen om Jostedalsbreen er fin den, og all ære til Caprino og co for en flott produksjon - før dronetiden. Dog så føles det veldig utdatert, tenk hva man kunne fått til! Lekeplassen på utsiden er artig, og ekkoet på midten av toppen på taket var et høydepunkt.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, Bislettbanden
Anmeldt 1. mai 2018 via mobile enheter

Et fantastisk flott sted å se og oppleve både for barn og voksne. Alle bør få med seg filmen av flyturen over breen helt fantastisk flott. Et besøk her anbefales.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, Kjell V
Anmeldt 21. august 2017

Jeg ble skuffet over arkitekturen til museet. Jeg hadde gledet meg til også å se bygget som Sverre Fehn har lagd. Men jeg synes ikke betongen hadde eldes fint, den så sjuskete ut. Man kan gå på taket, og det erfint. Men takplatene var løsnet og lå og fløt i vann.

Jeg ble også skuffet over filmen som ble vist. Det var flott å se helikopterbilder av breen, og man fikk virkelig godt inntrykk av hvor svær den er. Men det virker som om Ivo Caprino har satset alle pengene på helikopterturen og glemt å ta gode nærbilder, og glemt å vise oss hvordan de fire menneskene som bandt filmen sammen hadde det på turen.

Det var mye godt popularisert informasjon på museet, det gjorde det interessant å gå og lese på plakatene og å se isklumpen som skar seg gjennom en kobbertråd.

Tacky butikk.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, frmartinsen
John B, Daglig leder på Norsk Bremuseum & Ulltveit-Moe Climate Centre, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. august 2017

Kjære gjest! Det er alltid synd når vi ikke klarer å innfri alle forventninger. Når det gjelder arkitekturen vil det alltid være mange forskjellige meninger. Hellene på taket skal faktisk være løse. Det er en del av konstruksjonen. Vi er uansett stolte av å ha en verdenkjent arkitekt og et bygg som skaper engasjement. Når det gjelder filmen så tror jeg veldig mange av våre 1,5 millioner gjester de siste 25 årene vil være uenige med deg (ca 60 000 i snitt hver år). Ivo Caprino (med Kjetil Bjerkestrand som komponist) har laget en ikonisk film som faktisk har stått seg særdels bra (ifølge våre gjesteundersøkelser) i 25 år. Vi takker uansett for besøket og ditt interessante innspill!