Orbitz.com
Travelocity
eDreams
Anmeldt 1. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var to venninner som dro til Hankø en helg i juli for å få ladet batterier gikk av ferjen og ut på øya og dette ble starten på en fantstisk helgingen biltrafikk og en atmosfære som innba til å koble ut hverdagens stress og masoppholdet innfridde til forventinger , både når det gjelder beliggenhet, mat, atmosfære og ikke minst topp service fra personalet på hotellet .kommer mer enn gjerne tilbake og anbefaler Hankø fjordhotell og også tilhørende Seilerkroa til alle jeg snakker med

Dato for oppholdet: september 2018
1  Takk, 305marianne_
BeateJ9, Public Relations Manager på Hankø Hotell & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2018

Tusen takk for din tilbakemelding.

Vi ønsker deg og dine hjertelig velkommen tilbake igjen.

Anmeldt 30. juli 2018

Vi var to voksen og to tenåringsbarn som var her i to netter. Det beste med hotellet er Hankø, og bademulighetene 10-20 minutters gange unna. Barna brukte også innendørsbassenget og trimrommet, som de sa var OK. God wifi på rommet og i fellesområdene. Hotellet har en tennisbane med fast dekke, som kan leies per time.

Litt slitt hotell, som reflekteres i lav pris. Treg service i resepsjonen og i baren. Enkle spørsmål måtte undersøkes, og tok litt tid å få svar på.

Rommet vårt hadde veranda, og vi var litt plaget av andre gjester som satt på sine verandaer og røykte og pratet utover kvelden.

Alt i alt, og med tanke på prisen, vil si at dette er et flott sted og vi kommer gjerne igjen.

Dato for oppholdet: juli 2018
Takk, JosteinL3

Og vi i gleder oss til å ta dere i mot igjen. :)

Hotellet er i prosess med oppussing, og når det gjelder resepsjonen er grep allerede tatt.
Når det gjelder gjester på andre rom/verandaer er dette dessverre ikke noe vi rår over, men håper dere ved neste besøk er heldigere med "naboen".

Anmeldt 18. juni 2018

Litt slitt i kantene var vårt førsteinntrykk da vi kom til en week end på Hankø Fjordhotell. Hyggelig betjening, bortsett fra et eksemplar som vi må få lov å komme tilbake til. At den nyansatte resepsjonisten fomlet med papirene og ikke forstod norsk bærer vi over med, men dette viser at hotellet går på sparebluss. Stor var forbauselsen da vi på vei til 3. etasje oppdaget at stedet ikke har heis. Ikke noe problem for oss, men hva hvis vi hadde vært rullestolbruker eller skulle hatt med barnevogna? Rommene var greie nok, men den innbragte barnesengen knirket faretruende og vi måtte tilkalle "skruhjelp". Døren til verandaen lot seg ikke justere, og den ene sengen hadde en knirkete fjær som stakk oss i ryggen. Om kvelden betalte vi 650 kroner for treretters middagsbuffet som ble servert i et partytelt - en pris som var langt i overkant. Forrett: Skalldyrsalat og scampi satt fram på langbord. Scampifatet ble fort tomt, og noen rundt mitt bord fikk ikke noe. Etter en stund vandret jeg til langbordet for å se om det skulle være kommet mer - det var det - så jeg hentet scampi på en liten asjett til mine tre sultne bordvenner. Da sa en stemme rett ved øret mitt: "Du får huske på at det er flere som skal ha! " Perpleks forstod jeg at dette var "hovmesteren", hotelleierens venn som skulle lede bespisningen. Hva sier man til en sånn replikk? At det var for lite mat på fatene? At man skulle forsyne noen sultne venner? Man blir i hvert fall perpleks - og man føler seg ydmyket og utsatt for frekkhet. Denne følelsen av å bli overvåket fortsatte da vi kom til hovedretten - han stod der og fulgte oss med argusøyne. Oksefileten og grønnsakblandingene smakte bra, mens lammeskanken - i hvert fall den jeg fikk - var knallhard og nesten uangripelig. Desserten var crème brulè og jordbær og vaniljeis - enkelt og greit - og mye skal til for at dette ikke skal smake, men det var med en liten bismak da "hovmesteren" forkynte at det var litt over 40 "crème brulèer" - altså ikke nok til alle ... eller var dette en spøk? Men han var påpasselig med å minne oss om hvordan vi skulle betale for måltidet. Shame on him! Vi betalte sannelig mer for denne enkle maten enn det den var verdt - drikke kom selvsagt i tillegg. Frokosten neste morgen var det ikke noe å si på, nærmest det man må definere som normal hotellfrokost. Romslig spisesal med flott utsikt til naturen utenfor. Pluss for sjåføren som bragte våre kofferter og noen av oss ned til fergeleiet. Men våre utalllige gode Hankøminner fikk nok noen riper i lakken denne helgen...

Romtips: Det er lytt - hvis man setter seg på verandaen, er det lett å bli ufrivillig deltager i naboens samtale. Vær oppmerksom på manglende heis.
Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, 686livl
Shiona L, General Manager på Hankø Hotell & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juni 2018

Kjære 686livl.
Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord om ditt opphold hos oss. Når det gjelder gjester med rullestol eller barnevogn har vi rom i 1. etg til disse slik at de kan trille rett inn på rommet. Beklager at barneseng knirket og at det var en fjær i sengen som knirket. Dette skal vi gripe tak i med en gang. Når det gjelder bespisningen på kvelden så kan vi bare si at dette ikke er en opplevelse vi kan være kjent med. Tar dette straks videre med de involverte. Igjen takk for å du gir beskjed om slike episoder slik at vi kan rette opp våre feil og bli bedre i fremtiden.
Håper vi får anledning til å ønske deg velkommen tilbake ved en annen anledning.

Mvh
Shiona Law
Adm. Direktør

Anmeldt 26. november 2017 via mobile enheter

Fantastisk julebord!
Maten var en stor opplevelse. Skalldyrbord med bl. Annet hummer, kongekrabbe og østers.
Tradisjonell julemat i toppklasse, mange kalde retter og stort dessert bord.
Og etterpå var det dans til «6 manns orkester».

Anbefales!

Dato for oppholdet: november 2017
Takk, Dream278237
Alexander F, Manager på Hankø Hotell & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. november 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker dere en hyggelig førjulstid og velkommen tilbake ved en senere anledning.

Anmeldt 6. november 2017

Jeg har vært innom hotellet flere ganger i anledning seilturer i til Sverige. Sist jeg var der var i anledning KNS arrangemet for 8 meter VM / Kong Harald lørdag 19 august 2017.
Selv om KNS hadde invitert meg til følge på premieutdelingen, ble jeg av ansatt ved hotellet henvist til å stå utenfor nettinggjærdet. Dette var en undelig "gest" av hotellet som arrangør. Jeg skrev en skriftlig klage på dette til hotellet som de overhode ikke har giddet å besvare. Takk for det hotell-direktør.
Jeg vet at hotellet sliter med å klare seg økonomisk, og er derfor overrasket over hotellet klønete væremåte mht å være så arrogant overfor gjester. Det er gjester hoteller lever av er det ikke det?
Jeg tror likevel de fleste ansatte prøver å gjøre sitt beste, men hotellet virker underbemannet, dette fører til at de ikke klarer å betjene eks baren da de også har andre oppgaver samtidig.
Det mest spesielle er likevel den spøkelsesaktige stemningen på området. Det er et hotell som befinner seg langt inne i skogen, og rundt om inne mellom trærne ligger det gamle hus som gjerne var bygget for over 100 år siden, Min samboer ville ikke gå mer i land på dette stedet men ville heller holde seg i båten. Hele stedet har et melankolsk og litt uhyggelig preg, og som kunne passen inn i en Agatha Chritsties bok evt med tittel "Mordet på hotellrommet". Det hele kunne foregått i et avsidesliggende land sånn passe langt unna sivilisasjonen. For de som liker slikt - evt på halloween er dette et bra sted?
Selv kommer jeg ikke til å besøke hverken hotellet eller øya fremover. Det er et "fortidssted" som jeg tror kommer til støve ned i mørket der inne i skogen.
Selv kommer jeg til å bruke tiden i mitt liv til mer livsfriske og livaktige havner og hoteller som byr på smil og glede, og der jeg får et løft noe positivt - noe som hjelper meg i hverdagens slit.

Romtips: Finn et annet hotell
Dato for oppholdet: juli 2017
3  Takk, Gunnar J
Alexander F, Manager på Hankø Hotell & Spa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. november 2017

Hei,
Vedr deres henvisning til skriftlig klage, kan vi dessverre ikke se og ha mottatt denne. Du må gjerne sende den til booking@hankohotell.no.
Videre føler vi for å kommentere noen av dine påstander. Dette var et arrangement i samarbeid med KNS hvor det var påmelding/betaling til middagen, men hvor alle var velkomne til å overvære premieutdelingen. I følge de jeg har snakket med ble alle sluppet inn i hagen.

Vedr deres henvisning til ventetid i baren, stiller vi oss undrende til det da alle ble servert ved bordene og undertegnede sto selv i baren denne kvelden. Under andre store arrangement må vi innrømme at det har forekommet kødannelser foran baren, noe vi forsøker å ta lærdom av.

At hotellet er gammelt har sin forklaring i at det, nemlig er historisk, og 140 år i år. Nå forsøker vi å uansett oppgradere og renovere våre fasiliteter kontinuerlig. I tillegg er vi i gang og bygge 38 moderne hytter med høy standard i bukta ved Seilerkroa.

Når det gjelder vår beliggenhet er tilbakemeldingene, gitt oss, udelt positive. Hagen, med våre store flotte trær, gir hyggelig stemning. Håper allikevel du vil finne ønske om å returnere til øya ved en senere anledning.

Mvh
Alexander