“God mat til stiv pris.”
Anmeldelse av St Peter's Restaurant

St Peter's Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Gressvik
Beskrivelse: St Peter’s Restaurant er en skandinavisk restaurant med en kort, skiftende meny som speiler naturens skiftninger. Vårt mål er å gi ekte matglede ved å servere gode, hjemmelaget og sesongbasert retter. En av de viktigste aspekter ved vårt konsept er å bruke lokale, kortreiste og fantastiske råvarer og ingredienser som Østfold-regionen har å tilby.
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

Nydelig mat til litt stiv pris. Fish and chips var perfekt med en nydelig salat til . Blide servitører med litt mangelfull kunnskap om råvarene. Vi kom gående og det har mildt sagt en søppelfylling å gå igjennom for å komme til restauranten . Da vi hadde med hund måtte vi sitte ute. Det er vi vant til, men vi ble ikke registrert mht smittesporing, ikke tilfang til håndskrift og sakt og pepper kom i bøsser uten mulighet for å sprite hender før og etter vi brukte dem. Uteplassen bør gjøres mer hyggelig for de som sitter ute.

Takk, Lise Ø

Anmeldt 9. juli 2021 via mobile enheter

Fire venner besøkte stedet en kveld i ferien. Vi ble møtt av hyggelig betjening. Tre av oss bestilte piggvar og en bestilte fish & chips. Vi bestilte også den anbefalte hvitvinen. Vi ble alle svært fornøyde! Dette er et sted med ambisjoner og som satser på lokal mat av god kvalitet. Vi kommer gjerne igjen!

Takk, Halvor58
Anmeldt 9. juli 2021

Etter timer på vannet i den flotte skjærgården i Fredrikstad/Hvaler badende i sol, smakte det godt å få fast grunn unner føttene igjen. Bryggeanlegget var godt og romslig. Bordkapasiteten var god. De fleste med utsikt over innseilingen til Vesterelva.

Vi ble raskt fanget opp av en servitrise som lot oss velge bord, noe som ikke var helt enkelt når den ene ønsket sol ag den andre skygge. Men hva gjorde det når restauranten hadde bord som passet begge?

Menyen er ikke den helt stor men det som tilbys er godt. Dette var vårt første besøk i år og vi valgte fish and chips, et godt valg fra tidligere besøk. Vi rangerte den som en av de beste vi hadde fått. Om mulig var den enda bedre enn tidligere. Den medfølgende digre salatbollen som var smaksatt med huset egen dressing smakte utmerket også for en som vanligvis er forsiktig med dette.

Takk, Erik Arnfinn N
Anmeldt 4. juli 2021

Utsikten var vakker, deilig å kunne sitte inne i restauranten, men likevel få frisk luft utenfra med skyvedører.

Servitørene var hyggelige, men ikke veldig profesjonelle? Telefoner i baklommen, og sånne småpirk får restauranten til å virke litt mindre som en restaurant. Servitører med åpne samtaler om kundeservice hvor: «Fake it till you make it» var mottoet, hehe; tror ikke dere kommer særlig langt med det. Men de var hyggelige og dyktige ved bordene. Ønsker mer kontroll av servitørene hvor de vet hvilke retter de har inne istedenfor å først komme ut en gang og spørre om hvilken type saus det var vi ville ha blåskjellene med, og komme tilbake en gang til for å fortelle at blåskjell hadde de gått tomt for.. Fikk servert brød med en flaske olje servitøren «tror» var olivenolje. Ble nesten litt skeptisk til å smake på det..

Maten var ok, så ganske pent ut på tallerkenene, men alle på vårt bord var enige om at det manglet litt smak. Altså maten var grei, ikke helt verdt prisen sin, men heller ikke noe så særlig at vi tenker at vi må tilbake hit.

Takk, 304nghil
Anmeldt 30. mai 2021 via mobile enheter

Fyttikatta! Alt smaker vannvittig bra, servicen er upåklagelig, sola skinner og det er topp underholdninge med båter som komer og går inne i marianen.
Tenk at en restaurant plassert såpass utilgjengelig kan holde så høyt nivå?!
Både voksne og barn (4,10,1 2 ås) spiste «det beste jeg har smakt» her i dag.

Dato for besøk: april 2021
1  Takk, gurosoelbergm

Reisende som så på St Peter's Restaurant, så også på

Har du vært i St Peter's Restaurant? Del dine erfaringer!