Gressvik kirke

Julegudstjeneste

Anmeldt 11. september 2017
Edel H

Anmeldt 14. januar 2019

Gressvik kirke er en stilfull kirke i naturfarget murstein, innviet i 1925. I interiøret gjør glassmaleriene av Enevald Thømt inntrykk. Kirken er ikke til vanlig åpen for turister, men den e absolutt et besøk verd for dem som er interessert i kirkebygg fra tidlig 1900-tall. En vakker kirke på Gressvik.

Dato for opplevelse: januar 2019
1  Takk, Perthorvald
Anmeldt 11. september 2017

En koselig julegudstjeneste i en nyere steinkirke på Gressvik. Kirken er elsket av lokalbefolkningen, og bygget på 1900-tallet etter at den gamle, hvite trekirken brant ned. Veien opp til kirken er bratt og vanskelig tilgjengelig for funksjonshemmede. Selv om kirken er relativt ny, gir interiøret inntrykk av at man sitter i en helt alminnelig tradisjonell kirke. Kirken har et hovedskip, men tilbyr en ekstra fløy på venstre side som kan åpnes opp dersom ritualet eller konserten har mange oppmøtte. Fløyen har også balkong. Nedenfor kirken er det en stor parkeringsplass.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, Edel H
Anmeldt 18. januar 2017 via mobile enheter

Vi giftes oss her den for 2 årstiden meget fornøyd med det , ser kirken fra det nye huse vi bygger , den er meget fint belyst på kvelden anbefaler kveldstur der

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, Espen A