“Ferri”

Café Oliven
Vurdert som nr. 2 av 10 Restauranter i Son
Kjøkken: Italiensk, Meksikansk, Norsk, Sentraleuropeisk, Helsekost
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Vi holder til i Stoltenberggården mitt i Son sentrum. Bygningen er fra 1700-tallet og har vært brukt til mange formål. På begynnelsen av 1900-tallet åpnet Ole Løkke en skredderforretning i Stoltenberggården, og dette var den første næringsdriften i gården. Kafé Neptun holdt til her fra rundt 1950 til rundt 1970. Deretter flyttet Son Postkontor inn, og ble der inntil det i 1980-årene flyttet videre. Siden 1996 har Shaker Sabetzadeh drevet Café Oliven. Kafeen bruker hagen til uteservering, kalt Olivenlunden.​
Anmeldt 3. august 2021

Flott uteområde med super service, god mat og det tok under 10 min fra bestilling til pizza’n sto på bordet! Knall!

1  Takk, Oliverbass

Anmeldt 28. desember 2020

Hyggelig å prøve nytt spisested en snøtung mandag i slutten av året.Blid og vennlig mottagelse,alle hilste og smittevernregistrering..Lune og koselige lokaler,rent og pent.Veldig hyggelig og blid serveringsdame.Burger med smakfullt tilbehør.Tror nesten ikke jeg noen gang har spist bedre burger.Kværnet kjøtt,ost og aioli .Søtpotet shipsen var perfekte de også.Vi kommer garantert tilbakeAnbefales

Dato for besøk: desember 2020
Takk, Annemor S
Anmeldt 30. august 2020

Kjempekoselig sted med variert meny og veldig god service. Hyggelige ansatte som er oppmerksomme, men ikke masete. Anbefales!

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, MarleyB158
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Da vi satt oss kom en superproff servitør (svensk) og spurte om vi ville ha noe å drikke. Han var på plass raskt etterpå med det vi bestilte. Pizzaene vi bestilte kom også lynraskt, det er tydelig at pizzaovnen er effektiv! Nydelig pizza var det, akkurat slik steinovnsbakt pizza skal være

Takk, Trinelie
Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Utrolig god pizza og hamburger!
Beste pizzaen vi har smakt på lenge, burgeren hadde nydelig grillsmak.
Maten kom raskt og atmosfæren er helt super! Anbefales på det varmeste.

2  Takk, Aidapida

Reisende som så på Café Oliven, så også på

Har du vært i Café Oliven? Del dine erfaringer!