Fantastisk kirke med spektakulær utsikt

Anmeldt 17. juli 2017
502kristine
Sandane, Norge
Strategisk plassert

Anmeldt 17. juni 2017
terjegre
Tønsberg, Norge

Anmeldt 17. juli 2017

Urnes stavkirke er vel verdt et besøk. Vi klørte den smale veien på østsida av Lustrafjorden, og etterpå tok vi ferje over til Solvorn, i seg selv er dette en flott tur. Denne kirka står på Unescos verdensarvliste, og spesielt flott er Urnesportalen som nå står på nordveggen og stammer fra en eldre kirke på samme sted. Det er også kafe der og en liten museumsbutikk.

Dato for opplevelse: juli 2017
2  Takk, 502kristine
Anmeldt 17. juni 2017

Tok vegen på østsida av Lustrafjorden, nærkontakt med Feigumfosse, fall 229 meter, fossen stuper i fjorden ved ' bygda' Feigom.

Urnes stavkirke, trolig fra 1140 er en av de eldste og med flotte utskjæringer, flinke håndverkere den gangen. Stavkirka står på Verdens arv lista til Unesco.

Kom til vakre Solvorn med M/F Urnes, ferga en må rygge inn på i Ornes, trågitter til baugport, manuelt betjent. Trygg seilas!

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, terjegre
Anmeldt 20. mai 2017 via mobile enheter

stavkirke på Urnes. En del av vår verdensarv. Kirken er ikke spesielt unik i forhold til andre stavkirker, bortsett fra at den var gammel

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, larsj898
Anmeldt 13. juli 2016 via mobile enheter

Verdens eldste stavkirke. Les litt på forhånd og ta en guidet tur. Da får du alt du forventer. I tillegg en hyggelig cafe i en låve med stort utvalg av skikkelige, lokale matvarer; syltetøy, saft, og bakevarer. Vel verdt en tur. Ta ferga fra Solvorn og legg inn tur til besøk på Walaker hotell og galleri også!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, texmexkjeks
Anmeldt 9. august 2015

Nydelig kirke med fantastisk beliggenhet og utsikt. Fin fergetur over fjorden fra Solvorn, men vær obs på at det er ca 1. Km å gå i oppoverbakke frem til kirken. Uegnet for eldre og bevegelseshemmede.

Dato for opplevelse: august 2015
Takk, mereted2013