STORE SOGNEFJORD: 2-dagers tur / retur fra Bergen - fjorder, fosser, isbreer

Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Urnes Stavkyrkje på
fra USD 1 483,80
Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Urnes stavkirke har mye å vise frem. Jakob gav oss en morsom og kunnskapsrik omvisning, her er det mye historie å lære. Ikke minst om hvor inspirasjonen til stavkirkene kom fra. Stavkirka ligger flott til og et besøk kan anbefales.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Lasse Svenstrup A
Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

Vakker beliggenhet, og kirken er svært interessant både innvendig og utvendig. Guiden var informativ og gikk oppriktig opp i både kirkens historie og lokalhistorie.

Dato for opplevelse: juni 2021
1  Takk, ceciliablack
Anmeldt 15. september 2020 via mobile enheter

Tok en impulstur hit på besøk. Angrer ikke, absolutt verdt turen. Fint sted. Flott kirke med masse detaljer. Fin utsikt. Detaljert og fink guide! Takk for titten :)

Dato for opplevelse: september 2020
Takk, makkdo
Anmeldt 18. juni 2020

Vi kjørte på svært trange veier og vi vil fraråde det på det sterkeste. Man bør ta fergen til og fra Solvorn hit. Det er langt å gå fra parkeringsplassen til stavkirken! Dette er visstnok verdens eldste stavkirke i dag, og det som slo meg var at den er veldig liten og sjarmerende med flotte utskjæringer.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 5. september 2018

Urnes stavkirke er landets eldste stavkirke, og trolig blant de eldste og færreste vikingminnene fortsatt i bruk og drift. Kjøreturen langs fylkesveg 331 til Ornes, om du ikke velger ferja, er minst like spektakulær. Smal og svingete, og det anbefales å ta det med ro - ikke bare for sikkerheten, men også for å nyte synet av de avsidesliggende gårdene langs vegen.
For de som tåler en liten spasertur i frisk norsk luft, langs epletrær og bringebærbusker - med slående utsikt - så er det levelig å parkere ved foten av bakken opp til kirka. Men det er mulig å kjøre helt fram for bevegelseshemmede.
Gården som huser kirken, harogså en museumsbutikk som både selger suvenirer og guiding i kirka. Det er også en familiedrevet gårdskafe på stedet, med lokalt syltetøy og andre matvarer.
Kirkens historie er imponerende, og beliggenheten og dekoren slående. Guidene kunne gjerne ha vært bedre trent og forberedt på spørsmål, men det er både gode brosjyrer på stedet - og Google ...

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, ulriks1