Fin trimtur og god utsikt( uten tåke)

Flott trapper for å komme seg opp på fjellet. Krever ikke veldig god form, men krever gode knær... les mer

Anmeldt 13. august 2021
Trondheimer
Trondheim, Norge
Klatre opp og trappa ned

Helt suveren tur! Vi klatra opp og gikk trappa ned - utrolig mestringsfølelse og helt topp guide... les mer

Anmeldt 13. august 2021
381marthes
Trondheim, Norge

Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Klatra Via-Ferrataen opp og gjekk trappene ned igjen!! Kjempemoro!! Anbefales å gjøre dette om man liker litt klatring, ellers er det flott å gå opp og med trappene! Solide trapper, og flere pauseplasser underveis. Utsikten er spektakulær!!

Takk, eirineftevand
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Flott tur for en relativt utrenet kropp med noen kilo for mye og dra på. Men en god mestringsfølelse når man endelig nådde toppen. Masse skryt til de som har bygget trappen, solide saker. Alle tilreisende burde kjøpe sitt eget trinn.

Takk, Hans-Kjetil-Andreass
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Denne turen er et must når du er på Vega,
Med rundt 2000 trappetrinn får du virkelig trent musklene iløpet av kort tid!

Vi brukte ca 45 min inkl noen pustepauser på platåene som var jevnt fordelt oppover.
Utsikten på toppen er fantastisk, med havutsikt så langt øyet kan se.

Anbefaler å bruke gode tursko samt ha med mye vann(spesielt om det er varmt i lufta). Rekkverket virket noe flisete på noen partier, så kan være lurt med hansker!

Men denne lille turen anbefales for all alder, uansett om man er lite trent eller ei fjellgeit, for 2 beinte og 4 beinte.

1  Takk, TheNorwegianGirl
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Flott turopplevelse med magisk utsikt! Litt slitsomt oppover, men mange steder med pausemuligheter underveis. Ta turen i ditt tempo! Supert laget, med flotte installasjoner, artige figurer og fine plattinger med benker. Til og med mulig med grill-stopp underveis, ved et par bålpanner som er satt ut. Vi gikk her sommeren 2019 da trappa var helt ny, og i år (2020) dro vi tilbake til Vega en liten snartur med trappa som mål for dagsbesøket. Det sier mye om hvor flott vi synes turen er! Og både små og store i familien er hjertens enige om at vi kommer tilbake <3

Ved bunnen av trappa er det flere parkeringsplasser enn man kanskje får inntrykk av når man først kommer. Bare kjør videre innover veien :) God tur!

Takk, Celiaala
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Imponerende trapp opp i fjellet. Slitsom tur (1350 trinn?) opp til nydelig utsikt. Lett marsj ned...

Takk, trivli2