Ulike måter å oppleve Chichen Itza på
Anmeldt 1. september 2019 via mobile enheter

Imponerende sted, historien om maya folket er verdt turen, var på guidet tur gjennom royal carrabien.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, rolf s
Anmeldt 10. mai 2019

Stor forskjell mellom C.I. her og Uxmal som vi besøkte noen dager tidligere. Dette blir synlig med en gang langs veien til ruinene - massevis med selgere på begge sider og høylytt skrålling. Severdighetene her er selve "el Castillo" festningen,( trodde spanjolene :) men det er et tempel "Kukulkanpyramiden"! 24 m høyt og 55,3 m i basen, oppført mellom 9. og 11. århundre. Den andre spesielt utformede ruinen er "el Caracol" / "the Observatory". Det bør googles/leses litt i forveien om begge.
Grunnet lysshowet som er spesiell og solnedgangen så anbefales egentlig å besøke C.I. på kveldstid! - dette tenkte vi ikke på. Ok, det er brukbart med hotellsenger i alle prisklasser i Piste, - no problems med en overnatting der. :) Langs hovedgaten er det også bra med restauranter, 12-15! - prøv f. eks. "kylling med sjokoladesaus" (Mole) som er ekte Mayakost! :)
Hvis noen ønsker info om rutebusser, søk til nærmeste busstasjonen der man er og kjøp tur/retur billetter - her kan det også brukes kort for å betale, - men forhør deg først om de lokale forholdene, slik som busselskap og stasjonens beliggenhet i resepsjonen på hotellet, for å være helt sikkert. Colectivo = småbusser i rutetraffik

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, Axel S
Anmeldt 10. juli 2017

Vi reiste på guidet tur til Chichen Itza med Viator. Guiden vår het Marco og han var veldig dyktig. Avreise var kl 05:00 om morningen og dette ble gjort slik at en fikk se Chichen Itza før stedet ble overfylt av turister. Dette anbefales på det sterkeste!

Har man muligheten til å se Chichen Itza, så ta turen! Vel verdt det!

Dato for opplevelse: juni 2017
2  Takk, kimrunem2016
Anmeldt 26. mai 2016

Vi besøkte chichen itza i februar 2015, og koste oss veldig. Turguiden var kunnskapsrik og fortalte historien til ruinene med stor iver. Det var interessant å få vite hva de forskjellige byggverkene ble brukt til og hvor avanserte de egentlig er. Chichen Itza anbefales om du er interessert i historie og trenger en avveksling fra strandlivet.

Dato for opplevelse: juni 2015
3  Takk, Plystrern
Anmeldt 1. januar 2016

En fantastisk opplevelse man MÅ ta med seg når man er på Yucatan, Mexico. Sørg for å ha med deg guide og hør hva de har å fortelle, dette blir en opplevelse for livet.

Dato for opplevelse: desember 2015
2  Takk, Lars Roger S