Fantastisk opplevelse

For ein krigsinteressert person er dette nesten som den hellige gral. Var på omvisning inne i... les mer

Anmeldt 1. august 2021
Engesund
Fitjar, Norge
Flott omvisning

Anbefaler å få en innvendig omvisning. Man forhåndskjøper plass for omvisning på nett. Det er bare... les mer

Anmeldt 18. juli 2021
vidarwe

Anmeldt 8. september 2019 via mobile enheter

Vi hadde en meget fin dagstur til Austrått Fort idag.

Om man husker å ta med litt niste og en kaffekopp er destinasjonen perfekt for hele familien. Super utsikt over Brekstad, Ørland og Trondheimsfjorden. Mye spennende historie, i naturskjønne omgivelser.

Alle synes kanoner er spennende

Anbefaler å ta en dagstur til Austrått Fort ved anledning!

-Gratis parkering. 3 min fra kanonene.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 919ronnyd
Anmeldt 30. juli 2019 via mobile enheter

Her fikk vi en spennende omvisning i trippelkanonen som ble bygget av tyskerne under okkupasjonen. Verdens eneste gjenværende trippelkanon visstnok. Fra kanonstillinger har man en fantastisk utsikt over Trondheimsfjorden. Kort avstand til Austråttborgen slik at begge steder kan besøkes om man vil. Anbefales!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 526royn
Anmeldt 6. oktober 2018

Hvis du er like heldig med guide som jeg var, får du garantert en interessant opplevelse. For meg har Austrått ikke vært stort mer enn en Ibsen-tittel, og før besøket googlet jeg litt. Vår uhyre dyktige guide ga en helt annen forståelse av hvilken betydning Austrått har hatt i regionen og i Norge. Hun levendegjorde både historie og stilhistorie, og beveget seg mellom detaljer og helhet på en måte jeg sent vil glemme.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Ellen A
Anmeldt 19. juni 2016 via mobile enheter

Fint historisk tursted med flott utsikt fra der kanonen er plassert. Vi gikk etterpå ned en liten sti og kom til en liten slettd hvor sønnen kunne leke i et hult tre.

Dato for opplevelse: juni 2016
1  Takk, Marius H
Anmeldt 2. august 2015

5 etasjer høy trippelkanon som opprinnelig stod på slagskipet Gneisenau - støpt inn i fjellet. En dyktig guide viste oss rundt inne i anlegget - både i de delene der mannskapet bodde og i selve kanonen. Alt er velholdt og veldig mye virker den dag i dag. Dette er en fryd for alle som intereserer seg for store maskiner. Veldig spennende for gutter av alle kjønn og alle aldre.

Dato for opplevelse: august 2015
2  Takk, Are E