Flott omvisning

Anmeldt 18. juli 2021
vidarwe
Fin dagstur til Austrått Fort

Vi hadde en meget fin dagstur til Austrått Fort idag. Om man husker å ta med litt niste og en... les mer

Anmeldt 8. september 2019
919ronnyd
Albena, Bulgaria

Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Anbefaler å få en innvendig omvisning. Man forhåndskjøper plass for omvisning på nett. Det er bare en brøkdel av dette anlegget man ser fra overflaten. Vår guide var kunnskapsrik og trivelig!

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, vidarwe
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Flott tilrettelagt severdighet. Guiding tilgjengelig. Burde vært infoskilt som fortalte om det man så på og historisk bakgrunn for stedet.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, KarlE297
Anmeldt 8. september 2019 via mobile enheter

Vi hadde en meget fin dagstur til Austrått Fort idag.

Om man husker å ta med litt niste og en kaffekopp er destinasjonen perfekt for hele familien. Super utsikt over Brekstad, Ørland og Trondheimsfjorden. Mye spennende historie, i naturskjønne omgivelser.

Alle synes kanoner er spennende

Anbefaler å ta en dagstur til Austrått Fort ved anledning!

-Gratis parkering. 3 min fra kanonene.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 919ronnyd
Anmeldt 30. juli 2019 via mobile enheter

Her fikk vi en spennende omvisning i trippelkanonen som ble bygget av tyskerne under okkupasjonen. Verdens eneste gjenværende trippelkanon visstnok. Fra kanonstillinger har man en fantastisk utsikt over Trondheimsfjorden. Kort avstand til Austråttborgen slik at begge steder kan besøkes om man vil. Anbefales!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 526royn
Anmeldt 6. oktober 2018

Hvis du er like heldig med guide som jeg var, får du garantert en interessant opplevelse. For meg har Austrått ikke vært stort mer enn en Ibsen-tittel, og før besøket googlet jeg litt. Vår uhyre dyktige guide ga en helt annen forståelse av hvilken betydning Austrått har hatt i regionen og i Norge. Hun levendegjorde både historie og stilhistorie, og beveget seg mellom detaljer og helhet på en måte jeg sent vil glemme.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Ellen A