Besøk i gruvene

Anbefaler togturen 600 meter innover i gruven på nivå 1 av 14 nivåer. Spennende historier om... les mer

Anmeldt 29. juli 2020
Per Jørgen O
Opplevelse

Innholdsrik og artig opplevelse i Folldal. Mye interessant og se på, og fine bygg. Artig å se hvor... les mer

Anmeldt 27. juli 2020
klllk
Norge

Anmeldt 17. juli 2016 via mobile enheter

Gratis museum med opplevelse av norsk gruvehistorie. Anbefalt med vogntur inn i gruven. En fin med litt kald opplevelse. 5 grader inne i gruven. Husk godt med klær. Flott utsikt til Rondane. Hyggelig kafé og liten steinavdeling hvor det selges diverse mineraler.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, DocKenny
Anmeldt 16. juli 2016 via mobile enheter

Vi tok ikke turen inn i gruvene. Allikevel er stedet verdt et besøk. Et fint senter som gir informasjon om geologi, samt flora og fauna i området. Hyggelig kafé og en lite steinavdeling hvor de selger mineraler. Fantastisk utsikt over Folldal som bonus.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, EllenChr
Anmeldt 6. august 2015 via mobile enheter

Visste ikke om denne plassen før vi kom hit. Masse og se på. Anbefaler og ta togturen.inn i fjellet. Flott utsikt til Rondane.

Dato for opplevelse: august 2015
4  Takk, Gryodd
Anmeldt 27. juli 2015 via mobile enheter

En fantastisk måte å få oppleve norsk gruvehistorie, samt livet i et gammelt bergverkssamfunn. En utmerket guide førte oss, i gruvetoget, 600 meter inn i gruven. Vel inne i gruven, ble det en stopp for omvisning i Worms hall. Guiden ga oss rikelig informasjon om historien bak gruvedriften i regionen, i tillegg til at liten og stor fikk anledning til å stille spørsmål om virksomheten. I tillegg til omvisning i gruvene, så er det et utmerket nasjonalparksenter i tilhørende bygning. Selve turen inn i gruven varer Ca 45 min, og koster kr 85 for voksne. Anbefaler absolutt en tur inn i gruven. Det eneste jeg vil utsette vedrørende gruvene er; dårlig skilting nede i bygda om at det er åpne attraksjoner!

Dato for opplevelse: juli 2015
Takk, John R
Anmeldt 8. juli 2015 via mobile enheter

Vi kjørte kun opp bakken til gruven for å se hva de hadde produsert, men oppdaget raskt at dette var noe som måtte utforsket mer.
Her var gruvetog som går 600m inn i gruven og et lite museum om gruvedritt og dyr i området. Veldig interesant museum. Og veldig gøy togtur. Anbefaler varme klær da det er kaldt inni gruven, 5C.
Maten i kaffen er noe av det bedre du finner langs de norskeveien, med greit prisnivå. Anbefales

Dato for opplevelse: juli 2015
Takk, Laurentze