Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Snøheim er perfekt plassering i Dovre nasjonalpark. For barnefamilier er fjelltoppene Snøhetta og Veslehetta i fin turavstand. Anbefaler barn over 6 år for Snøhetta.
For å komme seg inn til Snøheim kan man ta buss fra Hjerkinn, det tar 30 minutter. Alternativet er å sykle inn.

Snøheim er svært godt vedlikeholdt og det legges spesielt merke til hvor rent alt er. Med polerte gulv og nyoppussende dusjfasiliteter. Man får også denne hyttesjarmen. Betjening er trivelige og tar alle godt i mot. På hytta er det felles buffefrokost og god tre retters middag hver dag. Det smaker alltid godt etter en dag ute i fjellet.

For barn er det et godt utvalg barnebøker og noen spill. Også mulighet for kjøp av snacks i resepsjonen.

Anbefaler Snøheim som en unik betjent overnatting på Dovre for barnefamilier.

Romtips: Parkering på Hjerkinnhus og felles buss inn til Snøheim. Snøheim er åpen fra juni til september.
Takk, larsweie
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Vi, en familie på 4, ankom Snøheim for 2 overnattinger og topptur til Snøhetta. Vi hadde ikke bestilt middag ankomstdag grunnet sen ankomst. Men fullpensjon dag 2. Klart beskrevet i vår epostkorrespondanse ved bestilling. Ved ankomst ble bestyreren av hytta småsur da vi ikke skulle ha middag. Det var en del av standardpakka. Fair nok det, men da burde det vært oppgitt når vi bestilte og sendte er noen eposter til hverandre. Vi oppsøker ikke DNT hytter og forventer topp service, men heller ikke det motsatte, småsure bestyrere.
Hytta ellers holder normalt god DNT standard. Maten som ble servert litt under middels av hva vi har opplevd på andre DNT hytter
Snøheim er et ypperlig turutg pkt for div 2000m topper i område

1  Takk, BullCocky
Anmeldt 11. september 2018 via mobile enheter

Dette er ei flott hytte liggende inni flott landskap. Det er fint å besøke bare som en pause etter vandring i fjell, overnatting eller bare innom. Rent og pent. Får kjøpt drikke og mat. Kjekt å ta med barna hit og se etter moskus kanskje.

Dato for oppholdet: september 2018
Takk, anineo
Anmeldt 28. august 2018 via mobile enheter

Ankom Snøheim i strålende høstvær. Ble servert en tradisjonell og meget god tre-retters middag. God mat og påfyll for de som ønsket det. Dobbeltrom med køyesenger - gode madrasser. Bad / toalett på gangen. God tradisjonell norsk frokost med grovbrød, kokte egg, ost, syltetøy, kjøttpålegg, osv. Test ut den hjemmelagde elgpølsa - super!!

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, tompC7046KH
Anmeldt 28. juli 2017 via mobile enheter

Snøheim ligger ca. 15 km. fra Hjerkinn, som er en togstasjon på Dovrebanen. Derfra kan man ta skyttelbuss eller gå frem til Snøheim. Gåturen tar 3-4 timer.

Hytta er et fint utgangspunkt for turer til toppen av Snøhetta, men det er også mange andre turer og topper over 2000 meter i nærheten.

Snøheim gjenåpnet som betjent hytte i Den Norske Turistforening i 2012 etter å ha vært i Forsvarets eie. Hytta har som andre DNT-hytter enkel standard med delte toalett- og dusjfasiliteter, men rom og fellesarealer er hyggelige, spesielt de eldste delene av hytta.

Det serveres god middag og frokost, og det er også mulig å kjøpe mat og drikke hele dagen. DNT-medlemmer får rabatt, men regn uansett med å betale rundt 1000 kr. for overnatting med middag og frokost.

Dato for oppholdet: juli 2017
1  Takk, FlightDeck-Norway