Anmeldt 29. august 2017

Jeg og venninnen mine har i mange år ønsket å tilbringe en helg på et fyr, og i år fikk vi det endelig til! Det ble en uforglemmelig helg i helt fantastiske omgivelser.

Med en gang vi kom inn i huset merket vi at dette var et godt sted være; rent, hjemmekoselig og harmonisk.

Alle rommene var velutstyrt og vi trengte ikke å ha med oss noe ekstra.

Det er noe magisk å sove over på et fyr og høre bølgene og måkeskrikene utfor. Utsikten var fantastisk fra alle rom; hav, himmel, skjærgård og lynghei.

Vi vil anbefale dette stedet for alle som ønsker en uforglemmelig helg i helt unike omgivelser.

Dato for oppholdet: august 2017
  • Reisetype: Reiste med venner
1  Takk, Kristin E
Anmeldt 11. juli 2017

Hvis en ønsker å se havet uten for mye strabaser er Ryvarden kulturfyr et ypperlig sted. Fra Haugesund tar det omkring en halv time med bil nordover til Sveio kommune i Hordaland. Den siste biten ut til fyret går på smal grusvei. Fra fyret er utsikten fantastisk. De gamle fyrbygningene er godt bevart og forteller sin historie fra den tiden fyret var bebodd av fyrvoktere og deres familier. Fyret er i dag et kulturfyr med kafe og utstillinger. Dt var stille og pent da jeg var der, men skulle gjerne vært der også ved storm. Da står sjøsprøyten over fyrbygningene.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, janhenriki
Anmeldt 9. september 2016 via mobile enheter

Verdt et besøk!
Ca 2 km å gå på grusveier fra parkeringen. Langs veien er det satt opp små skilt med info, bilder og dikt til ettertanke.
Fyret er godt vedlikeholdt og utsikten er upåklagelig.

Ingen toaletter eller kiosk.
Båndtvang hele året for hunder.
Passer også for rullestol og barnevogn

Dato for oppholdet: september 2016
1  Takk, kristinen2014
Gunn Bente H, Daglig leder på Ryvarden Kulturfyr, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. september 2016

Tusen takk for besøket Kristine N :-)
Så kjekt at du hadde ein fin opplevelse. Når det gjelder toalett så er der nylig åpnet nytt, døgnåpent toalett på Ryvarden. Dette har du nok ikkje sett, og det er vår feil, da vi venter på skilt som skal vise på dette toalettet.
Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake - forhåpentligvis får du da også oppleve eit galleri og kafé som er åpen slik at du også får oppleve dette.
Beste helsing frå kulturfyrvoktaren på Ryvarden

Anmeldt 7. mai 2016 via mobile enheter

Besøkte Ryvarden 6. Mai etter mange år.

Gledet oss veldig til turen utover og oppholdet på kulyurfyret.

Selve turen er magisk, men opplevelsen på anlegget var en nedtur. Alt var stengt og vi var helt alene der ute.

Det er en skam at ikke toalettet er åpent for publikum til enhver tid.

Dato for oppholdet: mai 2016
5  Takk, TFitje
Anmeldt 21. februar 2014

Å besøke og ikke minst overnatte på Ryvarden fyr har en tydelig konsekvens for meg - jeg vil så gjerne tilbake! Stedets sjel har mye å formidle og de som jobber med stedet legger mye av sin sjel og omtanke her. Nærheten til elementene gjør at jeg får en større nærhet til meg selv. Takk for gode opplevelser - jeg kommer tilbake!

Dato for oppholdet: februar 2014
2  Takk, sirimathisen2014