Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Nysgjerrigheten min, etter alle mammas fortellinger om bursdagsselskap på gården da hun var barn, og litt kjennskap til herskapsfolket fra forrige århundre, som nå ligger inne i Mausoleum i kirken, tok min tante og jeg turen opp for å kikke. Vertinnen tok seg god tid til å fortelle litt om rommene og hvordan de har fått satt i stand gården igjen etter år med forfall. Spennende å både se og høre. Etter en kaffepause og et kakestykke fortsatte vi oppdagelsesferden vår i hagen. Flott stor hage med et lysthus på toppen. Må bare sees! Vi avsluttet med en tur inn i gårdsbutikken hvor vi selvsagt la igjen noen kroner. Neste gang blir det ikke bare kake, da spiser vi også middag i disse koslige rommene.

Dato for oppholdet: august 2019
2  Takk, Janne K
Anmeldt 10. mars 2018 via mobile enheter

Dette stede er vært et besøk. Familien var innom da vi var på ferie på Dønna. Dønnes Gård har en historie som går vel 800 år tilbake i tid. Det er imidlertid gjort flere funn fra yngre jernalder på eiendommen. Gjennom 700 år var stedet hovedsete i Dønnesgodset, en av Nord-Norges største godssamlinger.

Du kan få kjøpt vafler, is og kaffe eller dagen middag, helt ok. Koselig å sitte ute i Hagen. Stedet er hovedsakelig oppe om sommeren, og dette er den beste tiden å besøke på gården på. Stikk også hode innom den gamle kirken som er over 1000 år gammel.

Ta turen innom om du er på Dønna om sommeren.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, thomaslH117QK
Anmeldt 23. august 2017

Var her i forbindelse med "øyhopping" med sykkel fra Brønnøysund via Vega, og Herøy.
Sted med sjel som du sjelden finner idag. Nydelige rom. VELDIG romantisk innredet. Bad og toalett deler man med 3-4 rom, men det opplevde jeg som uproblematisk.
Vertskap/eiere er veldig hyggelige mennesker. Vi følte oss velkomne.
Nydelig middag - en slags nordlandsvariant av sodd. Veldig godt.
Etter middagen fikk vi en omvisning i Dønnes Kirke. Veldig interessant. Anbefales på det sterkeste. Flott gammel kirke med MYE historie.

Dato for oppholdet: august 2017
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, bmsund
Anmeldt 20. juli 2017 via mobile enheter

På Dønnes Gård kan du velge farge på det rommet du vil overnatte i - og vi fikk det gule rommet. Det et som å flytte tilbake i historien å bo her på denne vakre gården. Vi bodde i 2 netter og hadde et upåklagelig opphold. Vertsskapet har en stor jobb med å holde alt i orden og det er beundringsverdig at de klarer dette nesten uten hjelp på gården.
Sengene var deilige og maten var hjemmelaget og kjempegod. Vi fikk også laget egen lunsjkurv som vi kunne ta med oss opp i lysthuset på gården. Vi gikk turstien opp til fjellstuen og vi syklet i området. En flott opplevelse å bo her helt nord på Dønna.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, lisbethr1956
Anmeldt 22. juni 2017

Du får kontakt med historia når du tar inn på familiedrivne Dønnes gård. Staden tilbyr overnatting i store rom i hovudbygningen på garden, felles bad, hyggelege stover og bibliotek. Svært hyggeleg vertskap. Godt utgangspunkt for å utforske Dønna og Herøy. God frokost, kafetilbod på dagtid, middag om kvelden. Spør om omvising i Dønna kirke.

Dato for oppholdet: juni 2017
1  Takk, Roy H