Søndagskafe

Hyggelig sted å besøke en søndag formiddag. Det er nokså værhardt, men man får god utsikt ut mot... les mer

Anmeldt 30. juni 2019
Oeyvind L
Stavanger, Norge
Det blåser mye

Anmeldt 30. september 2018
ovebru63
Bærums Verk, Norge

Anmeldt 30. september 2018 via mobile enheter

Det er mye vær her ute i havgapet. Derfor er det deilig å komme inn og se litt på kunst. Kaffe og noe å bite i fås kjøpt inne. Men det er utendørs som fascinerer mest

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, ovebru63
Anmeldt 8. juli 2017 via mobile enheter

Her får du oppleve det jærske naturlandskapet, samtidig som du kan nyte moderne kunstutstilling og god mat i kafeen. Gode turområder også som kan nytes med medbrakt niste. Noe for en hver smak her vil jeg tro!

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, solveigr153
Anmeldt 8. juni 2017

Jeg har besøkt Hå gamle prestegård med jevne mellomrom de siste 25 årene, og sett mange utrolig flotte utstillinger. Stedet passer for folk i alle aldre. De har ofte arrangement i helgene for barnefamilier. Du får mange positive opplevelser på en gang, når du besøker stedet. Fra kjøreturen langs kysten, fantastisk utsikt over havet når du kommer frem. Norges beste museums butikk, som selger billedkunst, keramikk, glass, smykker og tekstiler, alt laget av nordiske kunstnere. Utstillinger og modige installasjoner i ulike hus. Et flott turtereng. Jeg anbefaler og spasere bort til Obrestad fyr, og kanskje til og med overnatte om du ønsker. Stedet har en koselig kafe, kanskje litt dyr. Et hjelpsomt og hyggelig personale. Du kan besøke Hå gamle prestegård hele året, og i all slags vær. En av mine gode opplevelser, var da vi besøkte prestegården i full storm for å se en utstilling av Kjell Nupen. Havet kokte, vi klarte nesten ikke komme oss over plassen. Det var fantastisk! Stedet har åpent alle dager. Hvis du ønsker å ha litt ro når du ser en utstilling anbefaler jeg stedet en ukedag eller lørdag. Er det rart at Hå gamle prestegård er mitt favorittsted.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, Karin892015
Anmeldt 11. mai 2017

Absolutt verdt et stopp langs Nordsjøveien. God mat og spennende utstillinger og med en utrolig utsikt langs kysten og mot havet. Gode turmuligheter både mot nord og sør

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, Arvid B
Anmeldt 15. februar 2017 via mobile enheter

Hå gamle prestegård er et av de fremste kunstsentrene i landet. Flott beliggenhet ved sjøen i nærheten av Obrestad fyr og med mye utstillinger omtrent hver annen måned.
De har nettopp åpnet tre nye kunstutstillinger og besøket var for å se på utstillingene. Tre svært forskjellige utstillinger. Rn med nydelige kjoler i ull, bomull, lin og silke og tildels med innvende syltynne tråder av sølv, kobber og stål. Nesten som en haute couture utstilling. En utstilling med malerier med en del interessante bilder og en fascinerende utstilling med billedvev basert på jaquard veving.
I hovedhuset er det en kafé hvor man kan kjøpe lunsj, kaker, vafler og kaffe/te.
Da vi var der var det også en eldre herre som spilte på zither.
Absolutt verdt et besøk!

Dato for opplevelse: februar 2017