Ytterst mot storhavet

Fyret ligger oppe på platået ,nedenfor går den så berømte Kongevegen ta en liten avstikker før du... les mer

Anmeldt 5. april 2020
Stein J
Stavanger, Norge
Forblåst, men stemningsfullt

Det blåser alltid mye på Obrestad fyr. Greit med parkeringsplasser, fin plass å gå en liten... les mer

Anmeldt 30. juni 2019
Oeyvind L
Stavanger, Norge

Anmeldt 30. september 2018 via mobile enheter

Vi var ikke inne på fyret, men det var voldsomt ute. Været stod inn med regn og vind. Du kjenner vinden i kropp og sjel. Fantastisk

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, ovebru63
Anmeldt 19. mars 2017 via mobile enheter

Obrestad fyr ligger langs Jærkysten ved Hå gamle prestegård. Du kan besøke begge stedene samtidig, og du kan gå mellom de. Gode muligheter til å gå langs kysten.

Dato for opplevelse: mars 2017
Takk, Hcjekk
Anmeldt 18. september 2016 via mobile enheter

Arrangerte workshop for 9 personer over to dager. Stedet var fantastisk fint. Vi kjørte til Varhaug kirkegård og gikk til Obrestad fyr. Veldig fin tur i slakt terreng og skikkelig jærfølelse. Selve bygningene på fyret er i god stand.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, paalgsatre
Anmeldt 4. august 2016 via mobile enheter

Gammelt fyr som nå er nedlagt. Utsikten mot Nordsjøen er strålende. Selve fyret er ikke pusset opp og gjort tilgjengelig for publikum. Kjør heller noen km til Kvassheim.

Dato for opplevelse: august 2016
1  Takk, Ole S