Stein J
Stavanger, Norge
Anmeldelse av Flørli 4444
5,0 av 5 boblerAnmeldt 30. juli 2020
Romtips: Kan også besøke stedet som dagstur eller ta med telt plass ved sjøen
3,0 av 5 boblerRom
Gratis parkering
48.3 km fra Flørli 4444
Se flere hoteller i Flørli
Anmeldt 23. juli 2020

Anbefaler stopp på Flørli 4444 kafe og overnatting. God service og nydelig mat.
Turmulighetene rundt Flørli er mange.
Verdens lengste tretrapp på 4444 er utrolig flott tur. Ca 10 km rundt-tur med en spektakulær utsikt over Lysefjorden. Det er mye å velge i om du ikke vil gå trappen.
Vi tok båten fra Forsand. Er mulig å ta med bilen på båten. Lysefjorden er dramatisk og vakker.

Romtips: Alle rom er fantastiske, flere å velge mellom.
Takk, 2nil
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Utrolig koselig, velholdt og sjarmerende sted! Hyggelig og behjelpelig betjening. Campinggresset ligger helt nede ved brygga. Som campinggjester får man tilgang til dusj-og do, samt en utendørs vask like ved campingen og bålplass. Dette var helt ypperlig for oss.

4  Takk, 721maritab
Anmeldt 17. juli 2020

Helt fantastisk plass! Kom inn med båten på formiddagen. Tok trappeturen til topps og fikk en fantastisk utsikt på toppen, og gikk så Rallarvegen ned fra fjellet etterpå. Hadde deilig treretters middag med god drikke til middag på kvelden, før overnatting i gode senger i «skolestua»! Våkna til flott fjordutsikt og herlig frokostkurv. Imponert over hva verten her på Flørli har fått til ved denne gamle kraftstasjonen! Her kommer jeg garantert tilbake!!

Takk, MarionV1106
Anmeldt 23. mai 2020

Vi kom med fergen kl. 1445 på ettermidagen, onsdag før Kristihimmelfart og ble tatt imot av verten Hessel, En veldig trivelig kar, som guidet oss til skolestua, der vi fikk den for oss selv hele tiden.
Litt pga coronasituasjonen, og at det var tidlig på sesongen, var det ikke så mange besøkende. Det kom en del båtturister som overnattet ved bryggen.
Vi koste oss med helt utsøkt middag i kafe'n, og tok en liten tur i nærområdet og tidlig kveld.
Startet på trappene kl 1000 neste dag, og brukte oppunder to timer på turen opp, inkl. pauser. Hørte med Hessel, at de kjappeste springer opp på under halvtimen... :-)
Det var tyngre og lengre enn vi hadde regnet med. de første 1000 vår værst... etter det gikk det nesten på "auto", men det var glemt når vi kom på toppen og fikk se utsikten.
Snøen lå fortsatt en halvmeter over siste del av trappene, men det var ikke no problem og gå på snaufjellet ved siden av.
Turne ned igjen på Rallarstien, og via Flørlistølen var også en opplevelse... "Fjellgeit" følese i starten, før en plutselig var i den flotteste naturen Norge har å by på.
Tok Båten tilbake til Forsand samme ettermidag, og satte nesen mot Prekestolen som ble besteget dagen derpå.
Tar gjerne turen igjen ved en senere annledning, og annbefales på det varmeste - Kjempeplass, og all skryt til Hessel og co. for god service

Dato for oppholdet: mai 2020
2  Takk, temo69
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Nydelig sted, mange turmuligheter, herlig mat og konsept. Idyllisk overnatting med historie, nesten som en tidsreise! Flott brygge, svært hyggelig vertskap. Har akkurat det som trengs; kafeen med ute- og innendørservering, skole-puben med særpreg og retro interiør. Helt egen atnosfære. Anbefales!

Dato for oppholdet: juli 2019
2  Takk, Ingvillhg