Spesiell opplevelse

Trappene opp er 4444 trinn, så det tar sin tid oppover. Det er små plattinger underveis hvor man... les mer

Anmeldt 25. juli 2018
Oeyvind L
Stavanger, Norge
Flott opplevelse

Gikk de 4444 trappetrinn til toppen. Turen er noe krevende. Vi brukte god tid noe som fungerte... les mer

Anmeldt 22. juli 2018
Anne_Marie_49_11
Stavanger, Norge

Anmeldt 26. juli 2017 via mobile enheter

En annerledes og artig måte å nå toppen av et fjell.
En flott og til dels krevende tur opp trappene. Flere små plattinger for pauser under veis og vaier til å holde fast i helt opp.
Turen ned gikk over snaufjell, i lauvskog, ned i tett skog og langs elveleiet. Forholdsvis bratt de siste 200-300 metrene.
En artig og variert tur i nydelige omgivelser.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Birgitte H
Anmeldt 29. mars 2017

Utsikten blir bare bedre å bedre for hvert hundre steg.
Det er kafe, kraftstasjons museum å gjestehavn for båter på Flørli, like ved der trappen starter.
Husk å ha hver sin høyre arbeidshanske i skinn med , er god å ha på når man skal ned igjen, er en spent wire å holde seg i

Dato for opplevelse: august 2016
1  Takk, TomH4515
Anmeldt 15. november 2016 via mobile enheter

Reiste med båt til Flørli første båtturen på en søndag. Gikk opp trappene i jevn gange. Måtte ha noen pustepauser innimellom.
Trinnene er med små mellomrom -bratte oppover i lia. Det er noen naturlige pauseplasser/utkikkspunkt, noen med benk og bord. Der er det fint å nyte utsikten og ta bilder.
Du må regne med at føttene blir stive og skjelven dersom du ikke er vant med så mange trapper.
Vi valgte å gå ned igjen samme vegen.
Det er også mulig å gå en rundtur som heter Rallarvegen. Den er skiltet på toppen - den krysser en dal. Fin sti til kaien igjen.
Vi rakk siste båt ut igjen på søndagen.
Det er også mulig å overnatte i Flørli i turistforeningen sin hytte.
Det er fint i Flørli -mest om sommeren.

Dato for opplevelse: november 2016
Takk, Froli2015
Anmeldt 3. juli 2016 via mobile enheter

Padlet kayakk med god guide fra preikestolen fjellstue til Flørli. Gikk alle trappene opp og rallarveien ned. Flott opplevelse med 4444 trapper og deilig å komme til toppen. Artig og bratt å gå rallarveien ned igjen. Deilig med iskaldt bad i Lysefjorden. Ryddig og pent i Flørli. Pen og praktisk kai.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, 1geirm
Anmeldt 5. juni 2016 via mobile enheter

Vill nok si att dette må være ein av dei flotteste natur oppleve i Rogaland. Vi tok trappene opp og godt oppmerka sti tilbake gjennom flotte natur.

Dato for opplevelse: juni 2016
1  Takk, Wanderer418074