Flott natur og koselig kafé!

Flott natur med fjord og fjell! Morsomt å gå trappene og kul utsikt på Kalleliklumpenn! Veldig... les mer

Anmeldt 1 uke siden
Em_bjerk
En fin trappetur opp og sti ned igjen

Vi tok ferje fra Lysebotn kl 0710 som var på Flørli 0725. Husk å kjøpe billett på forhånd. Vær... les mer

Anmeldt 31. juli 2021
BirgitBr
Akershus, Norge

Anmeldt 5. desember 2019 via mobile enheter

Trapper er det værste jeg vet om, og de 500 første trinnene var ikke gode. De neste 1000 var helt forferdelige! Men så begynte det og gå greit og resten av turen ble bare bedre og bedre og finere og finere!

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, Reisejente85_
Anmeldt 2. august 2019

Fin tur om du er vant til å gå høydemeter. Den kan nok oppleves som tung om ikke. En anderles variant av en fjelltur, kombinert med litt industrihistore. De 4444 trinnene er relativt lave og vi brukte 1 t 15 min opp med oppakning (vi skulle videre til Langavatn). Flørli er i seg selv verd ett besøk selv om du ikke vil gå trappene. Det finnes også en rundløype hvor du kun går en liten del av trappen før du bøyer av og går sti ned igjen.

Takk, frankn670
Anmeldt 1. august 2019

4 voksne som hadde med turglade barn (11 og 8) som føk opp uten vansker. Turen ned via rallarstien oppleves mer krevende enn trappene opp.
Anbefales!
Ta med matpakke og avslutt med middag på kaféen ved kaien.

Takk, sher3105
Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Vi gikk vår første tur opp trappene med 2 hunder (sheltie og border collie). Vi prøvde å google på forhånd hvordan andre hadde opplevd turen med dyr, men fant lite. Dette gikk overraskende godt! Litt heiing, litt hjelp mellom overgangene fra venstre til høyre side og noen smådytt i rumpen fikk det til å gå relativt lett. Vi har seler på våre to, noe vi tror var lurt både med tanke på assistanse samt 'om' de skulle falle gjennom. Noen vannstopp på platåene på veien gjorde turen enklere ;) på toppen traff vi på noen unaturlig glade sauer og værer! Vi fikk rett og slett ikke spist der da sauene ville ha maten vår. Vi fikk klappet sauene og de luktet på hundene, og hundene like så. Vi ble litt skeptiske da væren kom, men dette gikk også fint, den luktet litt på hundene så holdt den noen meters avstand og fulgte godt med. Nedturen gikk også fint, der fulgte vi stien tilbake til Flørli. Kommer gjerne tilbake, enten med eller uten dyr ;)

6  Takk, hanneogl
Anmeldt 21. juli 2019 via mobile enheter

Tar du tiden til hjelp kommer de fleste med normal kondisjon opp.Noe som ikke alle gjør men de 4444 trappetrinn er verd besøk Topp utsikt.. flott kafe på kaien

Takk, ommundsen