Flott utsikt på toppen, men krevende tur

Fantastisk opplevelse, men ekstremt krevende. Legg ikke ut på turen uten å ha godt grunnlag. Dette... les mer

Anmeldt 2 uker siden
496terjeb
Lørenskog, Norge
Flott natur og koselig kafé!

Flott natur med fjord og fjell! Morsomt å gå trappene og kul utsikt på Kalleliklumpenn! Veldig... les mer

Anmeldt 5. september 2021
Em_bjerk

Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Hadde en fin tur opp, med korte drikkepauser og utsikt fra de mange fine «rasteplassene» i trappa. Gikk rallarveien tilbake (ca 6 km totalt). Brukte 1t og 10min opp trappene, og ca 1t og 20min ned. Dette i moderat tempo. Ganske krevende nedstigning denne veien.

Turen byr på nydelig utsikt over vakkert landskap. Er strålende fornøyd. Stoppet selvsagt innom kafeen etterpå.

Reiste med The Fjords frem og tilbake, med Lauvvik som utgangspunkt (parkerte bilen der). Prøvde å komme med lokalferga tilbake, men denne var full (forhåndsbestilling anbefales). Ble heller med The Fjords inn til Lysebotn og deretter hele veien tilbake til Lauvvik. Fint tur det også.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, morten_henriksen
Anmeldt 17. juni 2021 via mobile enheter

Du tror du ikke vil klare det. Du vil egentlig snu, men det er ikke lov å gå ned trappen.Men det er lov til å snu seg i trappen og nyte utsikten. Det er en krevende tur, men det er så verdt turen. På toppen lan du slappe av litt og begynne på Rallerstien ned. Vær obs på følgende da du kommer til en grusvei: du skal krysse veien og gå videre inn i skogen. Det er merket hele veien med en rød T, men ved grusveien er den lett å overse. Du skal IKKE følge grusveien. Inn i skogen kommer du til flere små fosser. Ha gode sko, på denne delen av turen ble jeg bløt på bena. Det er mange bratte partier nedover.

Dato for opplevelse: mai 2021
Takk, Eva C
Anmeldt 23. august 2020 via mobile enheter

Vi kom med båt og la til ved kaien. God plass. En del regn men det gikk greit likevel. Rett opp passer oss utmerket. Veldig greit med nedtelling oppover for hver 500 trinn. Innom det gamle pumpehuset ca halvveis. Da vi kom opp på toppen så gikk vi til venstre, en runde ekstra før vi fulgte en grusvei nedover. Tok så av og gikk ned til Flørlihytten. Så oppom Kalleliklumpen. (Se bildet nr 3) Anbefales! Denne plassen blir nok populær fremover. Instabilde plass! Helt til slutt avsluttet vi med ei kald øl nede på kafeen. Topp dag!

Dato for opplevelse: august 2020
2  Takk, benttte
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Selve trappene var en litt tøff, men utrolig flott tur. Utsikten blir bedre og bedre jo høyere man kommer. Det er merket for hver 500 trinn, noe som er veldig motiverende. Vi tok rutebåten inn fra Lauvvik kl 13.55, gikk trappene på 4 timer inkl. pauser, overnattet i telt (kr 120 pr/pers) og gikk Kalleliklumpen på 2 timer neste dag, før vi tok samme båt tilbake til Lauvvik kl. 15.45. Vi var veldig imponert over Flørli! Overnattingsstedene (DNT, hostel, leiligheter, camping, brygge for båter), kaféen med hjelpsomt og gjestfritt personale, den flotte brygga med stamp som er åpen hver lørdag, skolepuben (begrensede åpnoæingstider). Flere burde ta turen hit, det var i hvertfall ingen overfylt campingsplass!

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, 721maritab
Anmeldt 5. desember 2019 via mobile enheter

Trapper er det værste jeg vet om, og de 500 første trinnene var ikke gode. De neste 1000 var helt forferdelige! Men så begynte det og gå greit og resten av turen ble bare bedre og bedre og finere og finere!

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, Reisejente85_