Åpen i dag: Stengt
Himmel og hav

Nydelig flott plass i Randaberg kommune, hvor det blir arrangert konserter og masse kulturelle... les mer

Anmeldt 2. oktober 2018
187henrya
Randaberg, Norge
Fin rundtur

Det er nydelig å ta turen ut hit en søndag det er pent vær. Utsikten er god både innover Ryfylke... les mer

Anmeldt 31. juli 2018
Oeyvind L
Stavanger, Norge

Anmeldt 21. juli 2018 via mobile enheter

Nydelig fyr på spissen av Randaberg. Utrolig fin utsikt. Anbefaler å besøke dette om du er i nærheten.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, rufusmorte
Anmeldt 11. april 2017

Besøkte stedet påsken 2017. Holder åpent, er kafè, interessant utstilling og bygg. Ligger flott til ved innseilingen til Stavanger. Stille og fredelig på Randaberg.

Dato for opplevelse: april 2017
Takk, Nojak
Anmeldt 30. oktober 2016

Flere ganger i året i forskellige årstider tar vi turen til Tungenes fyr. Med bil er det rundt 17 km. Fyret angir skips porten inn eller ut byfjorden som fører til Stavanger evnt helt inn til sentrum av byen. For de som ønsker å forbli tørskodd finnes det en stor parkerkeringsplass til våre firhjulinger. Derfra og til fyret er det en spasertur på sirka 8 minutter avhengig om en velger å gå på innsiden, anbefales for rullestolbrukere, eller på utsiden, hvor en kan hilse på beitende melkekyr. På fyrets område finnes det aktiviteter for barn og norsk/engelsk informasjon om fyrets opprinnelse. Inneservering av kaffe og søtsaker finnes i et nært liggende bygg. Fra unge familier med barn til unge og til års komne pensjonister besøker stedet. Anbefales!

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, FrankDalenberg
Anmeldt 1. september 2014 via mobile enheter

Vi besøker Tungenes fyr så ofte vi kan og synes dette er et flott sted for folk i alle aldre! Hit kan en gå - sykle - gå med barnevogn - kjøre til døra for de med rullestol. Adgang for alle! :) Anbefaler alle en guidet tur opp i selvet fyret. Her er det som om tiden har stoppet opp og interiøret er bevart ned til hver minste lille detalj - møbler og tilbehør - som det gjorde da det bodde folk her. Etasjene er bevart fra hver sin "tidsepoke" - alle aldre kan mimre litt her. Utsikten fra selve fyrtårnet er fantastisk! Må opp en bratt trapp - men såpass autentisk må det være :) Du har ikke vært på Tungenes fyr før du har vært INNE i fyrtårnet. Her får du demonstrert hvordan fyrlykten fungerte og er du heldig tester de tåkeluren også! Kafeen i det gamle bolighuset ved tårnet hadde et stort utvalgt kjempegode kaker da vi var der. Kaffen var også god! Lys og trivelig kafee med nyoppusset interiør. Om sommeren er det også bord og stoler i hagen. Forskjellige utstillinger i bygget rett ved fyrtårnet - ta turen innom her også. Flotte turområder rundt fyret - vi var her en sommerdag og folk badet fra svabergene. Åpent hele året ihvertfall søndager.

Takk, IngunnJa
Anmeldt 11. august 2013 via mobile enheter

Etter at Jærmuseet tok over driften, så er kaffedriften det værste jeg har sett. Dårlig utvalg, ekle kaker og kjedelig innredning.

Dato for opplevelse: august 2013
Takk, Kensivert