“En perle på Helgeland! ”
Anmeldelse av Bruket Bord & Bar

Bruket Bord & Bar
Vurdert som nr. 1 av 1 Restauranter i Myken
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Hvis du skal velge deg kun ett sted å reise til i Helgeland når du er på ferie, så er Myken stedet. Egen vurdering av myken som destinasjon følger, men denne omhandler øyas eneste restaurant; Bruket Bord & Bar.

Den kvelden vi spiste der fikk vi servert en seks(!)-retters middag av ypperste klasse. Det startet med snacks i form av fritert torskeskinn med ramsløkmajones etterfulgt av potetsuppe med bacon og deretter purreløk med dillkrem. Så ble vi servert «taco» av kveite med grillet ananas og tomatsalsa med diverse garnityr. Til hovedrett fikk vi grillet hvalbiff, og til dessert jordbær og rabarbra i skjønn forening.

FOR EN KVELD! ❤️

Maten kombinert med god vin og naturskjønne omgivelser gjør at lysten til å vende tilbake er utrolig sterk!

Tusen takk til Bruket Bord & Bar, gjestekokk Axel Jamtli, Wenche Robertsen og Jostein Torgersen for en helt utsøkt opplevelse!

1  Takk, FannyF599
kerstinm650, Daglig leder på Bruket Bord & Bar, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. juli 2020

Anmeldt 7. august 2019

Fantastisk vær gir en særdeles fordalagtig ramme på alt du foretar deg på Myken. Maten servert var bra. Tre retters middag ble servert. Det er nok noe forbedringsptensial når det gjelder alle retter vi fikk servert. Tror nok at fisk bør være hovedfokus fremover. Skulle vel tro at Myken har tilgang på allverdens fisk og skalldyr. Retter fra havet vil nok gi opplevelsene "matkundene" kommer for å spise her ute i havet. Ellers var det fantastisk service og hyggelig stemning. De som jobbet her og plassen gjorde kvelden til en uforglemmelig kveld.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, PetterBerntzen
Anmeldt 17. juni 2019 via mobile enheter

Vi var en vennegjeng på 4 par som var så heldige å få plass her litt før sesongen starter 22.juni. 3 retters middag med god drikke ble servert. Ertesuppe til forrett, god, men savner det lille ekstra. Hval til hovedrett, fikk skryt hos de som ikke var så begeistret for hvalkjøtt, mens de som gledet seg mest ble litt skuffet. Mye syre og pepper overlot lite av smaksopplevelsen til hvalkjøttet som burde spilt hovedrollen. Til dessert fikk vi Mykeplukket rabarbra og jordbærkompott. God, men også her ble det mye surt og lite søtt. Stemningen, plassen, servicen og folkene gjorde dette til en uforglemmelig kveld.

Dato for besøk: juni 2019
Takk, 323frankk
Anmeldt 9. august 2018 via mobile enheter

Myken har festet seg på kartet som en må-ha-vært-på destinasjon. Omgivelsene en finværsdag må bare oppleves. Vi hadde invitert et vennepar på middag, forventningene var høye, restauranten har etterhvert opparbeidet seg et gourmetrykte.
Atmosfæren er upåklagelig, vi fikk bordplassering i langbord sammen med de andre gjestene. Dette var både sosialt og veldig hyggelig.
3 retters meny var satt opp av kokk og innehaver.
Forrett: skinke med marinerte mandler
Hovedrett: Thailandsk kjøttgryte med ris
Dessert: byggryns krem med rødsaus
Drikke: Vi fikk tilbud om rød pappvin, Evt hvitvin. Vi valgte en lokal lablet IPA og Gammel Reserve.
Vi må nok innrømme at matopplevelsen ble en nedtur. Det var faktisk ingenting med særpreg, verken gourmetmessig eller lokalt særpreg. Ikke et snev av Mykens fortreffelige fortrinn. Hvor var smaken av sjø og ramsalt hav? Med uendelig tilgang på all slags fisk og skalldyr rett utenfor restaurantdøra undrer vi oss over at det ikke ble servert noen retter med fisk og havlandets særpreg.
Thaigryten smakte den, men ikke av Myken og heller ikke av Thailand.
Dessert var en variant av tradisjonell riskrem, laget av byggryn. God på smak og det absolutte høydepunktet.
En etterhvert merittert TV kokk var avbildet i stort format på kjøkkenet. Vi bifaller hans kommentar: Stusselig kjøkken.

Dato for besøk: august 2018
Takk, 668larsh
Anmeldt 5. august 2017 via mobile enheter

3 retter nydelig middag. Lokalfisket torsk som overgår alt jeg har fått tidligere. En særdeles hyggelig restaurant 4 mil ut i havet. Heldige med været var vi også :-)

Dato for besøk: august 2017
Takk, gberth57

Reisende som så på Bruket Bord & Bar, så også på

Har du vært i Bruket Bord & Bar? Del dine erfaringer!

© 2021 TripAdvisor LLC Med enerett.

Dette er den versjonen av nettstedet vårt som er gitt til personer som snakkerNorsk i Norge. Hvis du er bosatt i et annet land eller en annen region, velger du den egnende versjonen av Tripadvisor for ditt land eller område i rullegardinmenyen.