Dagstur fra Ålesund

Anmeldt 16. juli 2019
Villy S
Sandnes, Norge
Når du ikke vil handle i kø

Anmeldt 13. mai 2019
Anne J

Anmeldt 9. oktober 2019 via mobile enheter

Det savnes en konkurent til Kantina kafe. Treg og dårlig service. Maten er flott beskrevet i menyen, men skuffende på fatet. Dette i tillegg til treg servering og lite glade servitører, medførte at et godt utgangspunkt ikke ble så bra.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, ErnestMagnall
Anmeldt 16. juli 2019

Vi hadde tid og lyst til å besøke fabrikken/utsalget. En kort båttur fra Ålesund sentrum og spasertur fra kaia ligger en samling av butikker og et museum som viser Devold familien sin historie. Veldig interessant å gå rundt og lese om og se utstyret de brukte før. Gode tilbud i butikkene og i glassblåseriet. En liten kafe i hovedbygget og en i et bygg ved siden av. Passer for et kort besøk på 2-3 timer.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Villy S
Anmeldt 14. mai 2019 via mobile enheter

Trenger du sportsutstyr, eller noe til huset så er devoldfabrikken vært ett besøk. Her kan du gjøre et skikkelig kupp eller finne en gave med særpreg. Den gamle fabrikken gir en sjarmerende handleopplevelse når en kan vandre mellom trendy butikker til håndverk. T

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, Anne J
Anmeldt 5. mars 2019

Er her ofte, som regel bare for å kose meg, og elsker atmosfæren på dette stedet - historie, industrielt design og moderne minimalisme møtes. De små kafeer som er der ute mot havet er veldig koselige og yter topp service.
Devold, Bergans, Norrøna, Helly Hansen, Le Creuset, SWIMS, Porsgrund, Phister & Philina, Kappa, SWIX, Sport Outlet, Binderiet, Prinsessa og Frosken, interiørbutikken By Sunde, Vinmonopolet og begge kafeer Kantina og Tøysekoppen har alle hyggelig og behjelpelig personel.
Når man går i gatene mellom byggene, ser inn i smia, passerer glassblåseriet, holder en kopp varmt i hånda - da koser jeg meg..
Alt dette i tillegg til en fantastisk utsikt og en viten om at man alltid gjør gode kjøp her er verdt hvert eneste besøk. Anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: mars 2019
Takk, norwegianadventurer1
Anmeldt 15. mars 2018 via mobile enheter

Denne outleten ligger i de gamle fabrikklokalene til Devoldfabrikken som i sin tid startet med produksjon av klær for fiskere. Her finner du nå utsalg av kjente merkevarer til meget gode priser. Du finner blant annet merker som Norrøna, Bergans, Moods of Norway, Helly Hansen og selvsagt Devold. Du finner også en fin lunchrestant som serverer nydelige småretter . I tillegg finner du et museum i bygningene hvor du kan se hvordan de drev klesproduksjon for noen tiår siden. Meget interessant.

Dato for opplevelse: mars 2018
2  Takk, edelhol