“Herlig sted for en pils og litt mat en sommerdag”
Anmeldelse av Sjøflyhavna Kro

Sjøflyhavna Kro
Vurdert som nr. 4 av 15 Restauranter i Fornebu
Kjøkken: Bespisning
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Anmeldt 7. januar 2019

Dette er det perfekte sted for en pils eller et glass vin en sommerkveld. Nydelig utsikt over Oslofjorden fra takterrassen hvor vi fant plass i en deilig sofa. Vi spiste burger sist vi var der og det var veldig godt.
Vi ruslet langs sjøen fra Lysaker og ut til Sjøflyhavna, en flott tur og en flott avslutning av kvelden.

Dato for besøk: august 2018
Takk, BalchenOslo

Anmeldt 15. november 2018

Lufter ofte hunden på Fornebulandet, etter lufting stikker jeg innom Sjøflykroa for en kaffe og noe å spise. Hyggelig betjening og god mat. Sist onsdag var vi to stk som bestilte juletallerken, fantastisk god mat, til og med sprø svor på ribba, og gode medisterkaker. En god opplevelse hva angår service og mat. Rimelig pris i tillegg. I`LL BE BACK

Takk, Wanderer33971183232
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Vært der flere ganger, har stort sett vært fornøyd med maten. Denne gangen var det elendig. Quische’n var ikke bra, brent og kjedelig garnityr. Vi fortalte kelneren at det var dårlig, men fikk ikke noe avslag på pris!
Neste gang vi skal på tur på Snarøya blir det den nye kafeen rett ved siden av. Ingen av de som serverte på Sjøflyhavna snakket norsk.

Takk, Bjørn M
Anmeldt 11. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var to voksne par og en urolig 11 åring som hadde behov for et lite måltid en torsdagskveld.

Vi valgte Sjøflyhavna Kro ut fra tilgjengelighet og rating på Tripsadviser.

Vi ble hyggelig mottatt og ble gjort oppmerksom på at parkeringen var gratis, noe som betydde penger spart.

Menyen var ikke stor, men tilstrekkelig i forhold til vårt behov. Selv en kresen 11 åringen fant gode alternativer.

Vi prøvde fiskesuppe, blåskjell og Sjøflyburger. Rettene var tilstrekkelig store, godt tilberedt, riktig temperatur og servert verken for tidlig eller for sent. Undertegnede spise blåskjell og de stod ikke tilbake for blåskjell jeg har spist i det siste. Chipsen som kom med var gyllen i farge og helt perfekt. Dette var nesten som en liten perfekt nederlandsk middag.

De som spiste dessert var veldig fornøyd og for de litt mer urolige så smakte isen fantastisk med vaffel og bær.

Prisen for hele kvelden var helt grei, og da vi forlot stedet og steg over parkeringsplassen så var vi veldig godt fornøyd og enige om at vi skulle komme tilbake en sommer dag. Det måtte være kult.

Takk, OOddsen
Anmeldt 12. september 2018

Ute på Fornebolandet i vannkanten mellom ultramoderne bygninger i glass og betong finnes en liten flyblå bygning med et lite kontrolltårn på toppen. På Sjøflyhavna finner du god mat og avslappet stemning. Om sommeren kan man sitte ute og hygge seg i denne klasssiske oasen. Er været bra, er det alltid kø. Inne kan man heldigvis reservere bord og dermed bli litt køuavhengig. Oftest ligger det et sjøfly eller to fortøyet her det en gang var tråerminal for rutefly med flottører. Her må man selvsagt prøve den klassiske Sjøflyburgeren eller DeLux Sjøflyburger. Her får man burger på sitt beste.

Dato for besøk: august 2018
1  Takk, ArveGM

Reisende som så på Sjøflyhavna Kro, så også på

Har du vært i Sjøflyhavna Kro? Del dine erfaringer!