“Fantastisk spisested ytterst på Hellesøy!”
Anmeldelse av Hengjo Sommerrestaurant

Hengjo Sommerrestaurant
Vurdert som nr. 1 av 1 Restauranter i Hellesøy
Anmeldt 9. august 2021 via mobile enheter

Litt over 1 times kjøring med bil fra Bergen sentrum befinner "Hengjo Sommerrestaurant" seg i spektakulære omgivelser omgitt av svaberg og hav. Selve kjøreturen er en opplevelse i seg selv. Det anbefales og ta en stopp og besøke det nedlagte bølgekraftverket i Øygarden som på mange måter viser hvor mektige naturkreftene kan være som 2 ganger har brutt ned hele det gigantiske bølgekraftverket. Et flott turområde er dette som går over over gamle broer. Dette var siste dagen "Hengjo" hadde åpent for sesongen. Her var stinn brakke med folk i alle aldre og kø da vi ankom kl. 1700, med det var absolutt verd å vente før vi fikk bord ved store panoramavinduer med unik havutsikt. Maten som var sjømat i spennende varianter etter eldgamle oppskrifter smakte nydelig, det samme med rødvinen damene valgte. Selv var jeg fornøyd da jeg som sjåfør fikk ekte Coca-Cola på glass flaske. Gode priser, og fremragende hyggelig service fra et særdeles smilende og ungt serveringspersonell som jobbet som noen helter fra vi kom til vi gikk, mette og gode noen timer senere. Her kommer vi garantert tilbake. Hipp Hurra for "Hengjo Sommerrestaurant"!!!

1  Takk, Arild99

Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

En flott sommer opplevelse er å ta turen ut hit i havgapet- kombiner gjerne med en gåtur ved de ulike turstiene som er etablert i området. Restauranten gir nydelig mat, fine omgivelser, imøtekommende personale og fine uteområder. Vi spiste fiskesuppe og en av oss pizza - alt like godt. Spesielt imponert ble vi over «fiskepizza» - helt nydelig og ikke slik en kunne forestilt seg. Virkelig å anbefale :-) Spennende fargerik salat ved siden av. Ferskt brød til fiskesuppen og god alioli. Fin lekeplass like ved. Gode parkeringsmuligheter.

Takk, Norgesjente
Anmeldt 31. juli 2021

Perfekt sted å nyte både god mat og nydelig sjøutsikt sammen med venner eller familie. Både restauranten og maten kan anbefales.

Takk, 34randij
Anmeldt 30. juli 2021

En fantastisk fin plass Flott beliggenhet/utsikt, nydelig mat og god service! En ekstra pluss for de fine uniformene til de blide og flinke servitørene Vi kommer definitivt tilbake ☀️

Takk, Blidogglad
Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk beliggenhet, nydelig mat, meget god service - en perle! Klart vært et besøk, selv om du er langt unna. Her koser man seg i stor stil!

Takk, salocinrammarit

Har du vært i Hengjo Sommerrestaurant? Del dine erfaringer!