Marcus K
      33.0 km fra Koh Talu Island Resort
      Ved stranden
      Se flere hoteller i Bang Saphan
      Anmeldt 16. november 2018 via mobile enheter

Koh Talu ligger ca 2,5-3timer med bil og båt fra Hua HiN. Så et ypperlig sted å dra på en liten tur til mer tropiske strøk. Både på dagstur med snorkling eller som 1-3netter.
      Godt å få litt avbrekk av bylivet.
      Anbefaler sterk å overnatte, sånn at man får nyte øylivet fullt ut.

De har litt forskjellige typer bopel men anbefaler å bo i thai villa på stranden. Dette er sjarmerende trehytter rett på og ved stranden. De har det viktigste man trenger, stikkkontakt, ac, kjøleskap, vannkoker og eget bad/wc.
      De er litt eldre men er helt passe til øya og hvordan øya driftes.

Det er full bevertning med måltider, vann+juice+kaffe/te. Det svinger mellom buffet og bordservering.
      Det er primært thai mat og den smaker utmerket. Og de lager variasjon på rettene fra dag til dag.

Personalet er hyggelig og fikser alt hvis du spør.

Det er daglig snorkel tur, fritt lån av kajakk, padle bord, fottur til utkikkspunktet og fiske tur i skumringen.

Er været fint ligger alt tilrette for et sjarmerende øy liv.

De har wifi og strand bar med drikkevarer.
      Dette var besøk nummer 5 gjennom mange år. Og vi kommer gjerne igjen.

Dato for oppholdet: november 2018
      Takk, aleandrab
      Anmeldt 26. januar 2018

Vi var der to netter. Var utmerket service og mat. Hadde egen hytte nede på stranden. Hytten er enkelt utstyrt slik man kan forvente på en øy. Renholdet kunne vært bedre på badet. Maten var veldig bra. Øya er et paradis. De arrangerer transport. Service var veldig bra.

Dato for oppholdet: desember 2017
      1  Takk, FredrikJakobsen
      Anmeldt 6. mai 2014

Elsker denne øya , snorkling, tur i skogen til toppen av fjellet, fantastisk utsikt,baby skillpadder, skillpadde oppdrett, oppbygging av korallene, historien til øya, menneskene som jobber her, maten er fantastisk, utrolig god mat til alle måltider,alle på øya bidrar til at du skal ha ett fantastisk opphold.kunne snakket lenge om dene flotte øya. Mange fine kosete katter på denne øya for de som er katte elskere som meg.
      Ett lite minus pga støy fra flaggermus om natten.

Dato for oppholdet: april 2014
      2  Takk, MaliHanne
      Anmeldt 28. november 2013

Vakker, frodig, lett tilgjengelig for alle aldre. Bra mat og hyggelig service. Likte spesielt god skilpaddefarmen. 5. Desember, Kongens fødselsdag, settes alle skilpaddene ut i havet. Kommer tilbake til samme sted om et år for å legge egg. Fascinerende. Ellers har Koh Talu fine turveger og muligheter for snorkling. Vakker sandstrand. Vi kommer gjerne tilbake hit.

Dato for oppholdet: november 2013
      Takk, Anne Brit H
      Anmeldt 31. juli 2013

Vi kom til lunsj og ble til lunsj dagen etter. Ble hjertelig mottatt av en smilende og vennlig stab. Første stopp var servering av kald drikke med informasjon om dagens aktiviteter. Så ble vi vist til hytten vi hadde booket, Thai Villa. Nydelig beliggende med utsikt til bukten. Hytten var stor og romslig med to dobbelt senger, bad/ wc adskilt, kjøleskap, vannkoker, fin terrasse. Standarden var slitt og tydelig preget av at maur hadde fått tatt bolig for lenge siden. Dusjen hadde kun kaldt vann, toalettet fungerte tidvis. Med halve vegger mellom dusj/wc også mot nabohytten, gir det lite rom til privatliv.
      Maten, lunsj og middag- buffe første dag, var langt over hva vi hadde forventet. Spennende, velsmakende og innholdsrik. Stor var skuffelsen til frokost dagen etter. Hadde kokken tatt fri? En elendig buffe, med lite utvalg utover stekt egg og stekt ris. Lunsj var like elendig. Dårlig utvalg og lite av det som var. Trist. Aktivitetene besto i snorkling og blekksprutfiske. Karaoke i den lokal baren på kvelden. Det er gratis utlån av kajak og snorkleutstyr.
      Øya er en perle av et sted. Vel verd et besøk. Pris samsvarer dessverre ikke med standard og tilbud. Men likevel, vi kommer sikkert tilbake.

Dato for oppholdet: juli 2013
      • Reisetype: Reiste med venner