“Vi hadde gledet oss til å”

Huset på Yttersiden, Ringstad
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Straumsjøen
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken
Beskrivelse: Restauranten ligger i den idylliske og lune havna på Ringstad, i røde sjøhus mellom holmer og skjær med utsikt til havet og fjellene. Vi serverer smakfull mat med råvarer fra Vesterålen og legger stor vekt på at våre gjester skal ha en trivelig og god opplevelse. Huset på Yttersiden er møteplass for lokalbefolkning og reisende, vi ønsker velkommen til oss!
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Vi hadde gledet oss til å igjen besøke vakre Ringstad. Først til det positive: flott nytt lokale og hyggelig betjening. Så over til utfordringene: bestilling av bord ikke mottatt, heldigvis var det ledig. Vi var 5 stykk til middag, minsten hadde pølser og fikk servert maten etter ca 10 min mens vi andre som bestilte indrefillet ventet nærmere 1 time. Indrefilleten var for så vidt ganske god, men tilbehøret som var tørre fløtegratinerte poteter og vassen varm salat stod ikke i stil. Porsjonene var også alt for små. Middagen kostet nærmere 400 kr pr. stykk. Dette er en utrolig flott plass med mye potensiale og håper den tar seg opp for det fortjener den! (Skal sies at vi fikk 30% avslag på den ene biffen da den var bitte liten….)

Takk, Nwern

Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Det tok over 1 time!! Fra vi bestilte til vi fikk mat. Dette er for dårlig!! De skylder på at det er mye å gjøre men da bør en enten ansette en eller flere kokker eller gå ned på bord! Vi bestilte 1 barnemeny som kom etter 50 minutter etter å ha spurt når maten kom, så kom fiskesuppe uten reker og laks og maks 50 g fiske og 2 grønnsaker og 5 minutter etter det kom ishavsrøye der en var bestilt med rød tomatsaus grunnet allergener, den kom med hvit saus. Da de fikk byttet saus var sausen kald og fisken var rå inni. Biffen var bestilt til medium minus men Max rå pluss. Vi fikk avslag i pris som en bør men en får ikke lyst å dra tilbake og eller annbefale når dette skjer. Det hjelper ikke at de sier det er mye kjøkkenfolk. Beklager men dette var en skikkelig nedtur til et sted en har hørt skal være bra

Takk, WilliamTorgersen
Anmeldt 26. juli 2021 via mobile enheter

Gode råvarer som var godt tilberedt, men litt «enkelt» tilbehør. Logistikken med servering og oppfølging imponerte ikke.

Takk, Asbri240466
Anmeldt 3. juli 2021

Alt er i dag utbygd og modernisert. Uteplass fantastisk, med sjø og fjell som rammer inn stedet. Skal du til Bø i Vesterålen, så er dette et "must". Vi spiste bacalao og vegetarisk pai. Nydelig mat, og flott betjening som gjorde opplevelsen vår til en veldig god opplevelse. Kan anbefales.

Takk, Wander741829
Anmeldt 11. juni 2020 via mobile enheter

Nydelig sted med fantastisk natur, deilig mat og veldig hyggelig vertskap. Vil veldig gjerne komme tilbake.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, kristinNyb

Har du vært i Huset på Yttersiden, Ringstad? Del dine erfaringer!